توزیع 3 هزار پرس غذای گرم و 400 بسته معیشتی در میناب
کد خبر: 3992076
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

توزیع 3 هزار پرس غذای گرم و 400 بسته معیشتی در میناب

رئیس اداره اوقاف میناب از توزیع بیش از 3 هزار پرس غذای گرم و 400 بسته معیشتی بین نیازمندان و همچنین توزیع 3 هزار ماسک بهداشتی در بین عزاداران حسینی این شهرستان در قالب طرح شمیم حسینی خبر داد.

مصطفی محب‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اوقاف در سطح بقاع متبرکه، اجرای طرح شمیم حسینی است که هرساله به منظور توزیع عادلانه‌ عواید موقوفات و بهره‌مندی هیئت‌های فعال از این عواید برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح شمیم حسینی از محل نیات روضه‌خوانی  دهه محرم ۱۴۰۰ در شهرستان میناب بیش از 3 هزار پرس غذای گرم، پخت و توزیع شد. همچنین در این راستا توزیع بیش از 400 بسته معیشتی و 150 بسته گوشت گوسفندی بین نیازمندان شهرستان میناب صورت گرفت.

رئیس اداره اوقاف میناب با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کمک به برگزاری مراسم عزاداری حسینی، هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد در قالب عرضه اقلام غذایی، محصولات فرهنگی و غذای گرم است، اضافه کرد: در این راستا خرید و توزیع پرچم‌های حسینی به منظور نصب در محلات و سردرب خانه‌ها، توزیع بیش از  هزار و 800 بطری آب معدنی و بیش از 3 هزار ماسک بهداشتی در بین عزاداران و هیئات مذهبی از محل نیات موقوفات مرتبط، انجام شد.

محب‌زاده ارزش نیات اجرا شده در محرم 1400 شهرستان میناب را 420 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌های شمیم حسینی نیز در جوار بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌ برای اجرای نیات واقفین خیراندیش، ترویج فرهنگ وقف و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد فواید حاصل از موقوفات این طرح برپا شد.

انتهای پیام
captcha