دولت جدید شعار «به مساجد باز می‌گردیم» را عملیاتی کند
کد خبر: 3992040
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
امام جمعه شهرستان پردیس:

دولت جدید شعار «به مساجد باز می‌گردیم» را عملیاتی کند

امام جمعه شهرستان پردیس خواستار توجه جدی به مساجد و عملیاتی شدن شعار به مساجد باز می‌گردیم از سوی دولت جدید شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس، ۲۹ مردادماه در خطبههای نماز جمعه که در جوار شهدای گمنام(تپه نورالشهدای پردیس) برگزار شد با اشاره به روز جهانی مساجد به آیات و روایات متعددی در خصوص اهمیت مساجد نزد مسلمانان و روشن نگاه داشتن چراغ آنها اشاره کرد و گفت: از امور مساجد می‌خواهیم رسیدگی بهتری به وضعیت مساجد داشته باشند. مردم مسجد پررونق و پویا می‌خواهند و باید با جدیت در این زمینه ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری و بیانیه گام دوم اظهار کرد: هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده و امروز نسخه علاج مسائل فرهنگی، اخلاقی و سیاسی بازگشت به مسجد است. دشمن خیلی تلاش کرد که مساجد را خالی کند اما نتوانست و ما از دولت جدید می‌خواهیم اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهد، چراکه در دولت قبلی بی‌مهری و بی‌توجهی به مساجد در کل کشور را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه دولت شعار «به مسجد باز می‌گردیم» را در برنامه خود قرار دهد، گفت: مدیریت در برخی از هیئت امنای مساجد ضعیف است؛  از این افراد درخواست داریم مدیریت مسجد را رها کنند و به کسی که می‌تواند مدیریت بهتری داشته باشد، بسپارند.

امام جمعه شهرستان پردیس در نماز جمعه ۲۹ مرداد با تقدیر از برپایی اصولی مراسم عزاداری محرم در شهرستان پردیس گفت: این برنامه‌ها سرافرازی هیئات و سرافکندگی دشمنان را در پی داشت؛ با وجود اینکه برخی درصدد بودند تا عزاداری‌ها را از ما بگیرند و شایعاتی ایجاد کردند، اما مراسم عزاداری سیدالشهدا به‌خوبی برپا و پروتکل‌ها رعایت شد.

وی با انتقاد به حواشی و جریان‌سازی‌ها قبل محرم اظهار کرد: عده‌ای سعی داشتند با بهانه و ایجاد ترس مانع برپایی مراسم عزای امام حسین(ع) باشند اما مردم به بهترین شکل این برنامه‌ها را اجرا کردند.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: بر عملکرد هیئت‌ها نظارت داشتیم. شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیئت‌ها به خوبی شد و مردم همکاری خوبی داشتند. از ستاد کرونا بابت توجه و نظارت تقدیر و تشکر دارم. امسال سخنرانی‌های خوبی در هیئات انجام شد و نذورات به سمت کمک‌های مؤمنانه سوق پیدا کرد.

امام جمعه پردیس با اشاره به هفته دولت به دو مطلب اشاره کرد و گفت: وزاری پیشنهادی دولت کاربلد، مذهبی و جوان هستند و با توجه به سابقه انقلابی و جهادی این افراد امیدواریم مجلس نیز موافقت اعلام کند و عملکرد خوبی داشته باشند.

وی هفته دولت را فرصت خوبی برای مطالبه خواهی مردم دانست تا با ادارات ناسالم مبارزه شود و با افراد ضدارزشی و فاسد برخورد شود زیرا مردم منتظر تغییر وضع موجود هستند. تبلیغات زیادی برای مشارکت مردم در انتخابات انجام شد و مردم رأی دادند و حالا منتظر هستند تا مطالباتشان محقق شود.

وی به مواردی چون کسر بودجه، ثبات بازار ارز، کنترل گرانی و تورم، کمبودهای آب و برق اشاره کرد و گفت: مطالبات مردم اینهاست و دولت باید در این موارد اهتمام لازم را داشته باشد و مردم با صبوری مطالبات خود را بیان کنند. امیدواریم سال آینده گزارش خوبی را از دولت داشته باشیم.

وی به اقدامات رییس جدید قوه قضاییه نیز اشاره و تصریح کرد: روند کاهش فاصله بین مردم و مسئولان را در این قوه شاهد هستیم. مطالبه مردم از این قوه آن است که با قوت تمام همین راه را ادامه دهند تا ریشه کنی فساد را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی در خصوص واکسن تصریح کرد: واکسن کالای تجاری نیست که امروز به آسانی سفارش دهیم و پول واریز کنیم و به دستمان برسد، بلکه این کالا در اختیار دولت‌هاست و مسیری که طی شد در زمینه تولید واکسن باعث شد آنها کوتاه بیایند، اما تأخیر در بحث واکسن که پایان شهریور اعلام کرده بودند، بدلیل تأخیر در صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت بود که با ۴۰ روز تاخیر آن را صادر کردند، نه مشکل پول و درخواست. دشمنان زانو زدن ملت ایران را می‌خواهند و این آرزو را به گور خواهند برد و دشمنان ما مدام تبلیغات سوء می‌کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس در خصوص تحولات افغانستان و اینکه برخی مطرح می‌کنند چرا به آنها کمک نشد و آنها نیز مسلمان هستند باید گفت: اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان که دولت فاسدی را حمایت می‌کرد از ایران حمایت نخواست و تحت سیطره آمریکا بود و دیدیم با چه ذلتی رفت. طالبان هم رفتار تندی با ایران دارند اما می‌دانند باید امنیت مرزها را رعایت کنند و آن را به رسمیت بشمارند.

انتهای پیام
captcha