برگزاری احیای قرآنی شب عاشورا در حرم فاطمه معصومه(س)
کد خبر: 3991834
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

برگزاری احیای قرآنی شب عاشورا در حرم فاطمه معصومه(س)

در شب عاشورای حسینی، مراسم احیای قرآنی به یاد تلاوت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران شهیدش در شب عاشورا، در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم احیای قرآنی به یاد تلاوت شب دهم محرم سال 61 هجری حضرت اباعبدالله الحسین و یاران شهیدش و در راستای سیره قرآنی آن حضرت، از جمله مهلت گرفتن در شب عاشورا از دشمن، برای پرداختن به نماز، دعا، ‌قرائت قرآن و استغفار و طنین افکن شدن نوای مناجات و قرائت قرآن یاران با وفای آن حضرت در شب عاشورا، همچون سال‌های گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور عاشقان قرآن کریم و عترت(ع) برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 24 و پس از پایان مراسم سوگواری آغاز شد، قاریان ممتاز کشور مهدی فروغی و اسحاق عبداللهی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، متناسب با موضوع اهل بیت‌(ع) پرداختند.

علی‌اصغر شعاعی، قاری و فعالی قرآنی کشورمان در این باره گفت: «در بخشی از جلسه سوره فجر که در روایات منسوب به امام حسین(ع) است، از سوی جمع حاضران در مراسم همخوانی شد. در بخشی دیگر از مراسم گروه تواشیح معراج از گروه‌های ممتاز کشوری به اجرای برنامه‌هایی متناسب با فضای قرآن و امام حسین(ع) پرداختند. مداحی با محوریت روضه‌های قرآنی آن حضرت، از قبیل قرآن خواندن سر مبارک امام(ع) بر سر نیزه و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی درباره سیره قرآنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی بود.»

انتهای پیام
captcha