نقش استغفار در دور شدن بلا از دیار
کد خبر: 3991193
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

نقش استغفار در دور شدن بلا از دیار

کارشناس مذهبی با بیان اینکه استغفار در سحر بلا را از دیار دور می‌کند، گفت: در روزهایی که با بیماری، مشکلات اقتصادی و چالش‌های اعتقادی مواجه هستیم از استغفار و دعا به درگاه الهی و توسل به اهل بیت(ع) غفلت نکنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه، شب گذشته 24 مردادماه، در مراسم سوگواری دهه اول محرم، در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: دنیای امروز، دنیای پر غوغایی است که شاهد کشتارها، گرفتاری‌ها، آوارگی‌ها، بیماری‌ها، گرسنگی‌ها، سیل‌ها و زلزله‌ها در آن هستیم.

وی افزود: اهل بیت(ع) فرمودند که «وَ الْبابُ الْمُبْتَلى بِهِ النّاسُ . مَنْ أتاكُمْ نَجى وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك» اگر وقت امتحانات الهی زیاد می‌شود در خانه اهل بیت(ع) را بکوبیم، نجات پیدا می‌کنیم و در غیر این صورت هلاک می‌شویم. عالم در غیبت امام زمان(ع) به دلیل دوری از خداوند در معرض امتحانات سختی قرار گرفته و دشمن بسیاری از کشورهای مسلمان را به شهوت‌خانه‌های خود تبدیل کرده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جریان کفر بسیاری از جوامع اسلامی را دچار چالش‌های بزرگی کرده است. طالبان، داعش و گروه‌های گمراه شده را نیز به همین منظور علم کرده‌اند. البته هماهنگی‌هایی هم بین سیاست خارجی ایران و طالبان برای حفظ امنیت مرزهای ایران و جلوگیری از شیعه کشی صورت گرفته است اما پشت پرده حاکمیت طالبان و خارج شدن آمریکا از افغانستان، جریان نفاق و کفر و الحاد و شرک است و دنیای امروز را به سمت سقوط و گمراهی می‌کشاند.

شهیدی بیان کرد: خداوند متعال حدود 40 سال پیش معجزه خود را در عالم با انقلاب اسلامی ایران نشان داد و در این 40 سال ما را آرام نگذاشتند. دشمن با 8 سال جنگ تحمیلی و وارد کردن منافقان در بدنه نظام تمام تلاش خود را کرد تا این انقلاب عاشورایی و جهادی را تضعیف کند.

وی عنوان کرد: دنیاپرستی برای همه ضرر دارد و برخی نیز در این نظام انقلابی باعث شدند وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات بسیاری رو به رو شود. در پی این مسئله فقر بروز می‌کند و فقر نیز اعتقاد انسان را نشانه می‌گیرد. امروز با جریان پرالتهاب دنیا از جهت سیاسی، اقتصادی، بهداشتی، فضای مجازی و مسائل اعتقادی مواجه هستیم. استغفار در سحر بلا را از دیار دور می‌کند و برای بهبود این وضعیت نباید از استغفار و دعا غافل شویم.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز دشمن نشانه گرفته، خانواده است و باید به این مسئله بیشتر پرداخته شود. عاشورایی بودن به معنی پا روی هوای نفس گذاشتن، با دوستی، همدلی، مهربانی، مدارا و صبر زندگی کردن و حفظ کردن خانواده از آسیب‌های اجتماعی است. اعضای خانواده باید بر بداخلاقی و فقر و تنگ‌دستی صبر داشته باشند و به دنبال حفظ پیوند مقدس خانواده باشند.

شهیدی یادآور شد: عرصه زندگی میدان سیر و سلوک و محل تربیت و عبادت است. انسان اگر بخواهد واصل شود، شروع از خانه است. خانه محل عبادت و سیر و سلوک است و شیطان و دشمن نیز به دنبال بر هم زدن کانون خانواده هستند. زندگی را باید بر اساس آداب و احکام شرعی و الهی پیش ببریم و توسل به اهل بیت(ع) را فراموش نکنیم.

انتهای پیام
captcha