پرهیز از نگاه جزیره‌ای و تقویت اقتصاد فرهنگ
کد خبر: 3991139
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرهیز از نگاه جزیره‌ای و تقویت اقتصاد فرهنگ

برنامه‌های محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم منتشر شد.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ منتشر شد/ پرهیز از نگاه جزیره‌ای و تقویت اقتصاد فرهنگبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در ۸۳ صفحه منتشر شده و در مقدمه آن تأکید کرده که دولت سیزدهم دولتی فرهنگی خواهد بود.
 
چند ملاحظه از جمله پرهیز از نگاه ابزاری به فرهنگ، پرهیز از نگاه جزیره‌ای به فرهنگ، پرهیز از تمرکزگرایی و مرکزگرایی، فقدان تمرکز بر شاخص‌های توسعه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اهالی فرهنگ هنر را مورد توجه قرار داده است.
 
وزیر پیشنهادی در این برنامه، سه رویکرد کلان، سیاستی و عملیاتی را ذکر کرده که رویکرد کلان گفتمان‌سازی از هویت ایرانی - اسلامی و رویکرد سیاستی شامل نظارت، هدایت، حمایت و پرهیز از مداخله مستقیم و بیجا هستند. در رویکرد عملیاتی نیز بر اتخاذ سیاست‌های حمایت‌محور و یارانه‌محور برای تحقق سیاست محصول‌محور تأکید شده است.
 
محمدمهدی اسماعیلی در برنامه‌های خود به حوزه اقتصاد فرهنگ نیز توجه داشته و تأکید کرده است. خودکفایی صنعت چاپ و نشر، تقویت صندوق هنر و تقویت صنایع خلاق فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
این برنامه‌ها از این لینک قابل دریافت است.
انتهای پیام
captcha