پیشتازی سمنان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور
کد خبر: 3990947
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

پیشتازی سمنان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان سمنان از پیشتازی این استان در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور خبر داد و گفت: استان سمنان در هر سه مرحله اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور هم از لحاظ بازه زمانی اجرای طرح و هم جذب سهمیه ابلاغی پیشتاز بوده است.

پیشتازی سمنان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، اسماعیل غنیان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان سمنان امروز 24 مرداد در جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان وزارتخانه و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با همکاری و فعالیت‌های ارزشمند و مطلوب جهاددانشگاهی استان سمنان، طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان به خوبی پیش می رود و در هر سه مرحله ما در کشور پیشتاز هستیم.

وی با بیان اینکه سهمیه ابلاغی به استان در طرح ملی مشاغل خانگی، یک هزار و ۳۰۰ نفر بوده است اظهار کرد: با تلاش و تمهیدات خوب مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان بیشتر از سهمیه ابلاغی در ابتدای طرح، متقاضی جذب شده و در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار نفر در استان سمنان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان را بسیار ارزشمند و تأثیرگذار دانست و افزود: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، هم در مرحله ثبت‌نام و پایش متقاضیان، شناسایی ظرفیتها و همچنین مرحله اتصال به بازار فعالیت‌های خوبی انجام شده و به همین جهت، استان سمنان در طرح ملی مشاغل خانگی در کشور پیشرو است.

غنیان با تاکید بر اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای اجرا می‌شود افزود: جهاددانشگاهی همیشه در کارهای اجرایی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی در کشور موفق عمل کرده است.

به گفته وی؛ کلیه فعالیت‌ها و طرح‌هایی که اجرا می‌شود تا زمانی که بازار برای آنها مهیا نباشد، مفید و اثرگذار نخواهند بود، کلیه فعالیت‌ها و طرحها باید از ایده‌محوری خارج شده و به سمت بازار محوری سوق داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌هایی در کشور است که از ایده‌محوری خارج شده و به سمت بازار محوری سوق پیدا کرده و در مرحله سوم طرح، پس از ثبت‌نام و پایش متقاضیان و شناسایی ظرفیت‌ها، تجاری‌سازی و اتصال به بازار با هدف بهبود فضای کسب و کارهای خرد و خانگی انجام می شود.

غنیان با بیان اینکه خوشبختانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان در مرحله سوم و اتصال به بازار و ایجاد مکان بازارهای اینترنتی نیز فعالیت خوبی داشته افزود: تا به امروز حدود ۲۴۰ نفر از متقاضیان که تولید کننده مشاغل خانگی هستند به بازار فروش متصل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha