فلسفه عزاداری امام حسین(ع) استحکام وحدت شیعیان است
کد خبر: 3990233
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

فلسفه عزاداری امام حسین(ع) استحکام وحدت شیعیان است

جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: یکی از فلسفه‌های عزاداری امام حسین(ع) برقراری وحدت و همچنین استحکام وحدت میان مردم است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) استان، سردار هدایت الله امیری، جانشین فرمانده این نهاد، اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) برکات زیادی را برای جامعه اسلامی و حتی جامعه جهانی به دنبال داشته و دارد و حماسه ایثاری که در دفاع مقدس شکل گرفت نیز به تأسی از قیام این امام بزرگوار بود.

وی افزود: در قالب مراسم عزاداری امام حسین(ع) است که روح انقلابی و ظلم‌ستیزی و همچنین  روح ایثار، شجاعت و قیام در مقابل استکبار زنده می‌شود. نخستین فلسفه عزاداری و برگزاری مجالس برای امام حسین(ع)، زنده نگه داشتن مکتب  و دین اسلام است.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: برقراری پیوند عاطفی بین مردم و ائمه اطهار(ع) و همچنین تبلیغ و ترویج دین اسلام و آشنایی مردم با معارف عمیق اسلام دیگر فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) است. با برپایی محافل و مجالس عزاداری است که یک ارتباط روحانی در قلب مردم شکل می‌گیرد.

امیری عنوان کرد: جرقه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین استمرار آن نیز مدیون برپایی محافل و مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) است. علاوه بر مباحث دینی و احکام، بخشی از مسائل مهم جهان اسلام و بخشی از مسائل سیاسی کشور و دنیا در مجالس عزاداری امام حسین(ع) برای مردم تبیین می‌شود.

وی بیان کرد: دیگر فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) برقراری وحدت و استحکام وحدت مردم است. با برگزاری این مراسم است که مردم در کنار هم قرار می‌گیرند و دل‌هایشان به هم نزدیک می‌شود. هیئت‌های مذهبی که شکل می‌گیرد به طور کاملاً مردمی و بدون دخالت دولت است و با هزینه مردمی نیز اداره می‌شود.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآور شد: بخشی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه به برکت مراسم عزاداری امام حسین(ع) برطرف می‌شود. لذا عزاداری امام حسین(ع) برکات و اثرات ارزشمند معنوی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی را دارد که با هیچ‌چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام
captcha