استقبال از واکسن ایرانی برکت در قم رضایت‌بخش است
کد خبر: 3990162
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

استقبال از واکسن ایرانی برکت در قم رضایت‌بخش است

استاندار قم گفت: استقبال از واکسن ایرانی برکت در قم رضایت‌بخش است و حدود ۶۰ درصد افرادی که واکسینه شدند از واکسن ایرانی استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه 20مرداد ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به تامین بیشتر واکسن ایرانی از وزارت بهداشت رایزنی بعمل آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز تجمیعی تزریق واکسن، ادامه داد: تعداد مراکز دریافت واکسن تا پایان مردادماه سالجاری باید به ۲۵ مرکز برسد.

استاندار قم افزود: تزریق واکسن در قم طی روزهای گذشته با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید قرائت بومی و محلی برای واکسیناسیون گروه‌های پرخطر شغلی طراحی و در زمان کوتاهی مجوزات لازم را از وزارت بهداشت دریافت نماید.

استاندار قم ابراز کرد: خیرین سلامت در طول ۱۸ ماه گذشته ثابت کرده‌اند هرجا که نظام درمانی به آنها نیاز داشته پای کار آمده و آمادگی خود را برای پشتیبانی از مراکز تجمیعی اعلام نموده‌اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید تا پایان مردادماه تعداد مراکز دریافت واکسن را به ۲۵ مرکز و تعداد تزریق واکسن را حداقل به ۲۵ هزار دوز برساند.

استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان تلاش دارد تا پایان مردادماه سن واکسیناسیون در این استان را به ۳۵ سال کاهش دهد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه ابراز کرد: در این شرایط رویکرد اصلی استان توسعه واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌های فعالیت اصناف است.

جلوگیری از عادی انگاری کرونایی در استان

سرمست ادامه داد: باید از عادی انگاری وضعیت کرونایی جلوگیری بعمل آید و نسبت به خطرات این ویروس مرگبار بر حجم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌ها افزوده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان قم یادآور شد: تامین اکسیژن در برخی استان‌ها به چالش روبه رو شده به همین خاطر شرکت توزیع نیروی برق قم حق قطع برق واحدهای تولید اکسیژن را ندارد.

استاندار قم افزود: عزاداری‌های ماه محرم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برپا شود تا کمترین آسیب به مردم برسد.

وی عنوان کرد: اعمال خاموشی‌های در ماه محرم و در زمان برپایی محافل عزاداری باید به حداقل ممکن برسد.

سرمست گفت: از شهرداری قم نیز انتظار می‌رود چهره سمعی و بصری شهر را با فضاسازی‌های محیطی با روزهای حزن و اندوه ماه محرم متناسب کند.

انتهای پیام
captcha