نقش بانوان در دوران دفاع مقدس کمتر از مردان نیست
کد خبر: 3990160
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

نقش بانوان در دوران دفاع مقدس کمتر از مردان نیست

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از خبرنگاران خواست به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بیشتر بپردازند و عنوان کرد: بانوان در همه عرصه های دفاع مقدس حضور فعال داشتند و اگر نقش بانوان بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 20 مرداد، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند.

وی با اشاره به جایگاه خبرنگاران در دنیای اطلاعات و خبررسانی، افزود: خبرنگاران دست اندرکاران تبادل اخبار در جامعه از طریق قلم و تصویر هستند و مردم نیز برای قضاوت درست به خبرنگارانی مراجعه می کنند که خبرهای درست و صحیح را انتقال می دهند.

این مسئول فرهنگی، ارزش خبرنگاری را به وجدان کاری و قلم متعهد دانست و تصریح کرد: خبرنگاران نماینده مطالبات مردمی هستند و لذا باید خودشان را به روز و کارآمد نگه دارند تا بتوانند از جانب مردم مطالبه گری کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، خبرنگاری را یک رسالت سنگین و ماموریت بزرگ دانست و گفت: خبررسانی در حوزه های ارزشی و انقلابی به ویژه دفاع مقدس سخت تر و حساس تر است، زیرا با باورهای مردم این سرزمین عجین شده و نقش مهمی در انتقال ارزش ها و باورها دارد.

مصطفی پور، با بیان اینکه نسل دفاع مقدس حافظ دستاوردهای آن دوران پرافتخار است، خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به صورت تخصصی به حوزه دفاع مقدس می پردازد و در همه حوزه های مرتبط با فرهنگ و معارف دفاع مقدس فعالیت می کنیم و همکاری و هماهنگی دستگاه ها و نهادها و یگان های نظامی و انتظامی را می طلبیم.

وی خبرنگاران حوزه دفاع مقدس را ادامه دهنده آن ایثارگری ها و فداکاری ها و پایداری ها دانست و اضافه کرد: امروز شاهد تجلی دفاع مقدس در عرصه های دیگر هستیم و مدافعان سلامت کار دفاع مقدسی می کنند، زیرا کادر بهداشت و درمان در برابر یک دشمن بی رحم به نام ویروس کرونا در خط مقدم هستند و جان خودشان را فدای مردم کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از خبرنگاران خواست به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بیشتر بپردازند و عنوان کرد: بانوان در همه عرصه های دفاع مقدس حضور فعال داشتند و اگر نقش بانوان بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست، زیرا بانوان علاوه بر ایفای نقش مادری و همسری، حضور برجسته در عرصه پشتیبانی از جبهه داشتند و گاهی اسلحه به دست می گرفتند و به عنوان یک رزمنده همچون مردان در خط مقدم جانفشانی می کردند و شهید و جانباز می شدند.

مصطفی پور، با اشاره به ایثار و فداکاری و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا و رزمندگان، گفت: اگر تربیت دینی و انقلابی مادران و صبر و شکیبایی همسران نبود، حضور دشمن شکن و با روحیه رزمندگان را در جبهه ها شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای همسر یک جانباز هنوز تمام نشده است، اظهار کرد: جانبازان قطع نخاعی و اعصاب و روان و شیمیایی هر روز به تیمار و پرستاری نیاز دارند و همسرانشان چهل سال است که در خدمت جانبازان هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، همسران شهدا را هم مادر و هم پدر برای فرزندان دانست و اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ماموریت دارد که به نقش زنان در دوران دفاع مقدس بپردازد و مادران و همسران و دختران شهدا و رزمندگان را به عنوان الگو به جامعه معرفی کند که در این راستا نیازمند کمک خبرنگاران هستیم.

وی با تاکید بر لزوم جمع آوری و نشر آثار مرتبط با حوزه زنان دفاع مقدس، یادآور شد: مادران نقش مهمی در انتقال و نهادینه کردن فرهنگ و معارف دفاع مقدس دارند و می توانیم این رویش را در مدافعان حرم ببینیم. در واقع این مادران شهدای مدافع حرم بودند که فرزندان خود را با فرهنگ دفاع مقدس تربیت کردند و بار دیگر ایثارگری ها و فداکاری ها و شهادت های دوران دفاع مقدس در دفاع از حرم معنا شد.

مصطفی پور، در ادامه به نقش برجسته بانوان در جنگ فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: بانوان اهل قلم و دست به قلم از دوران دفاع مقدس تاکنون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می کنند، اما دشمن خبیث یک جنگ فرهنگی و شناختی را علیه مردم به راه انداخته و خانواده را آماج حملات خود قرار داده است و می داند که برای فروپاشی خانواده باید نقش مادر را تخریب و تضعیف کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ منحط غربی نقش مادری را از زنان گرفته است، یادآور شد: مادران و همسران و دختران ما در خط مقدم جنگ نرم و ناتوی فرهنگی قرار دارند و لذا باید از فرهنگ و معارف دفاع مقدس استفاده کنند. امروزه بانوان در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی و علمی و اجرایی منشا اثر هستند، اما نقش مادری باید در راس همه نقش ها قرار گیرد تا بار دیگر شاهد رویش هایی از جنس دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام
captcha