تفاوت مردم ایران با کوفیان بی‌وفا در تعهد به امامت و ولایت است
کد خبر: 3990132
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

تفاوت مردم ایران با کوفیان بی‌وفا در تعهد به امامت و ولایت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تعهد به ولایت و امامت را تفاوت مردم ایران با کوفیان بی‌وفا به امام حسین(ع) دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی پولادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی و یا شاید برترین و اصلی‌ترین دلیل دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع)، برقراری ایجاد وحدت و همبستگی بین کوفیان برای تلافی از شامیان بود.

وی افزود: کوفیان بر این عقیده بودند که با دعوت امام حسین(ع) که محور پاکی و صداقت و راست‌گویی بودند به شهر کوفه، همه حول او به وحدت و به یک حکومت قدرتمند و حداکثری می‌رسند و همگان نیز او را قبول دارند. مردم عراق به ویژه شهر کوفه و بصره که از حکومت معاویه بن ابوسفیان که در آن زمان در شام مستقر بود و پس از آن پسرش یزید، تحقیر شده بودند، اکنون به فکر تلافی و جبران برآمده بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: اما از آنجایی که کوفیان در بین خود به وحدت واحدی نمی‌رسیدند لذا امام حسین(ع) را برای ایجاد وحدت بین خودشان برای تلافی از شامیان و نه به عنوان امامشان دعوت کردند. با این مضمون، نباید از اینکه چرا امام حسین(ع) در روز دوم محرم وارد صحرای کربلا می‌شود و ایشان تنها می‌ماند و آن حادثه در روز عاشورا اتفاق می‌افتد، تعجب کنیم.

پولادی تصریح کرد: تفاوت ملت ایران با کوفیان آن زمان این بود که مردم ایران در طول بیش از 42 سال در کنار امام(ره) و اکنون نیز کنار رهبر معظم انقلاب هستند و با تمام وجودشان در مقابل همه تحریم‌ها، تهدیدها و تطمیع‌ها و سختی‌هایی که هست، محکم و استوار ایستاده‌اند و خللی در اراده آن‌ها به وجود نمی‌آید.

وی در پایان یادآور شد: اگرچه امروز در کشور ما برخی‌ها در لباس دین و دوست و از روی جهالت و نفهمی تلاش می‌کنند که خواسته‌های مادی را بر خواسته‌های معنوی و آن قداست‌های این ملت غلبه بدهند اما مردم ایران اسلامی با ولایت و امامت عهد بسته‌اند و تا آمدن حسین زمان بر عهد خود با مسلم زمان استوارند.

انتهای پیام
captcha