راه‌اندازی فروشگاه محصولات خانگی و صنایع دستی در کرمان
کد خبر: 3990116
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

راه‌اندازی فروشگاه محصولات خانگی و صنایع دستی در کرمان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان از افتتاح فروشگاه «سی‌سی» برای ارائه محصولات مشاغل خانگی، روستایی و صنایع دستی در شهر کرمان تا پایان مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، یوسف پورواجد، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان، چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و گرامیداشت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه به دلیل انعکاس اخبار امید بخش از فعالیت‌های مختلف به‌ویژه اقدامات انجام شده توسط صندوق کارآفرینی امید در کرمان تشکر کرد.

پورواجد در بخش دیگری از سخنانش به بیان عملکرد صندوق کارآفرینی امید پرداخت و گفت: با توجه به شرایط سخت کرونایی و تأثیری که بر مشاغل داشته است؛ به طور مداوم درخواست استمهال وام از سوی دریافت‌کنندگان تسهیلات ارائه می‌شود و در دو سال اخیر دو نوبت استمهال‌هایی به مشتریان صندوق انجام شده و یک نوبت قرار است تا پایان مردادماه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری، رستوران‌ها، بوم‌گردی و باشگاه‌ها چندین نوبت فرصت‌هایی داده شده است زیرا جزء مشاغل آسیب پذیر در کرونا بودند و در حوزه خدماتی و تولید لباس نیز فرصت‌هایی داده شده است و بخشی از این تولیدی‌های لباس با کمک صندوق در مناطقی مثل ریگان، فهرج و رفسنجان به تولیدی ماسک تبدیل شده‌اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان اینکه باید با همراهی از این شرایط سخت عبور کرد، گفت: خودمان را شریک وام‌گیرنده می‌دانیم و از آنجایی که رسالت اصلی صندوق ایجاد اشتغال است، اگر می‌خواهیم اشتغال حفظ شود، باید وام‌گیرنده را حمایت کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌رو صندوق بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را در سال جاری همچنان ادامه می‌دهیم، اما از سال گذشته در پرداخت تسهیلات روستایی در حوزه کشاورزی ممنوعیت داریم.

پورواجد با بیان اینکه استان کرمان بعد از استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌رضوی رتبه سوم کشور را در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی دارد، گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات روستایی تاکنون ۱۳۴۵ فقره با مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان در استان کرمان توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده طرح‌های صندوق کارآفرینی‌امید در حوزه اشتغال است و سپرده‌گذاری فردی نداریم، گفت: استان کرمان بعد از اصفهان دومین استان کشور در حوزه تجهیز منابع است.

پورواجد در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با شرکت‌ها و صنایع و معادن مختلف برای اشتغال جوانان و حوزه‌های کم برخوردار اعلام آمادگی کرد، و گفت: براین اساس هر عددی که شرکت‌ها و صنایع سپرده‌گذاری کنند، همان عدد را ما اضافه و تسهیلات چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف با سازمان زندان‌ها، بنیاد برکت، ورزش و جوانان، وزارت کار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدارس غیرانتفاعی پرداخت تسهیلات انجام داده است. و صندوق رأساً پرداخت تسهیلات نداشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمان همچنین از افتتاح فروشگاهی برای ارائه محصولات مشاغل خانگی، روستایی و صنایع دستی با عنوان فروشگاه «سی سی» در پارک شهید شهر کرمان تا پایان مردادماه خبرداد و گفت: این فروشگاه در 31 استان دیگر نیز افتتاح خواهد شد و علت نام گذاری آن این است که در این فروشگاه محصولات کرمان در سی استان دیگر و محصولات سی استان دیگر در کرمان به فروش می‌رسد.

پورواجد همچنین به طرح‌های ویژه صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: طرح «هر روستا یک محصول» در روستاهای شهرستان‌های زرند، قلعه‌گنج و منوجان در حال انجام هست. همچنین طرح«روستای بدون بیکار» نیز در چندین روستا از جمله در روستای خَبر بافت آغاز شده است. و در طرح «صندوق‌های خرد محلی» تسهیلاتی با همکاری بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی به متقاضیان پرداخته می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان بیان کرد: در هشت سال گذشته ۲۴ هزار و ۸۱۲ مورد پرداخت تسهیلات در استان کرمان داشته‌ایم و برای ۱۹ هزار و ۹۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده است و در سال 1399 کل پرداختی صندوق ۱۰۳۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام
captcha