آیت‌الله تسخیری چهره بین‌المللی تشیع بودند
کد خبر: 3990051
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
محمدحسین حسنی در مراسم رونمایی از ویژه‌نامه «طلایه‌دار وحدت»:

آیت‌الله تسخیری چهره بین‌المللی تشیع بودند

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در افتتاحیه مدرسه بین‌المللی «قرآن و فرهنگ» گفت: مرحوم آیت‌الله تسخیری به حق چهره بین‌المللی تشیع هستند؛ می‌توان ادعا کرد شناخت از ایشان در مجامع بین‌الملل بیش از شناختی است که از مراجع تقلید در این عرصه وجود دارد و او زبان گویای تشیع تلقی می‌شوند.

آیت‌الله تسخیری؛ چهره بین‌المللی تشیع
به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه مدرسه بین‌المللی تابستانی «قرآن و فرهنگ»، رونمایی از رایحه بزرگداشت آیت‌الله تسخیری با عنوان «طلایه‌دار وحدت» و افتتاح زبان مالایی خبرگزاری ایکنا، صبح امروز چهارشنبه 20 مردادماه در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ضمن خیرمقدم به حضار گفت: ایام سوگواری سید شهیدان را خدمت همه تسلیت عرض کرده و آرزوی قبولی عزاداری آحاد ملت شریف ایران را دارم. امروز برای ایکنا و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، روز ویژه‌ای است چراکه ما در آستانه سالگرد ارتحال یکی از حامیان بزرگ این مجموعه رسانه‌ای یعنی حضرت آیت‌الله محمدعلی تسخیری قرار داریم که سالیان طولانی از حضور رسانه‌ای ایکنا در عرصه بین‌الملل دفاع و از مشوقان جدی ما در این مسیر تلقی می‌شدند، چه زمانی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند و از حمایت‌های مادی و معنوی ایشان برخوردار بودیم و چه بعد از آن نیز که همواره حامی ما بودند.
 
آیت‌الله تسخیری؛ چهره بین‌المللی تشیع
 
وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله تسخیری به‌حق چهره بین‌المللی تشیع هستند؛ می‌توان ادعا کرد شناخت از ایشان در مجامع بین‌الملل بیش از شناختی است که از مراجع تقلید در این عرصه وجود دارد و ایشان زبان گویای تشیع تلقی می‌شدند.
 
حسنی افزود: خوشحالیم در این سالگرد ایشان می‌توانیم دو هدیه را تقدیم روح بلند این عالم  کنیم. اول اینکه مدرسه بین‌المللی قرآن و فرهنگ را با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) افتتاح می‌کنیم. استقبال خوبی هم در فضای داخلی از این کار شده است، تمهیدات استفاده مخاطبان بین‌المللی هم فراهم شده و به معنای واقعی یک مدرسه بین‌المللی است و جا دارد از دست‌اندرکاران آن تشکر کنم.
 
افتتاح زبان مالایی
 
وی ادامه داد: دومین هدیه ما به روح این مرد بزرگ افتتاح زبان مالایی خبرگزاری است. مرحوم آیت‌الله تسخیری دغدغه ترویج فرهنگ تشیع و تقریب مذاهب اسلامی را داشتند و بیت‌الغزل همه سخنان و سخنرانی‌های ایشان، گفتمان وحدت اسلامی بود. حدود سیصد میلیون مخاطب مالزیایی وجود دارند و تاکنون این خلأ در ایکنا وجود داشت. البته زبان اندونزیایی از سال‌ها قبل افتتاح شده بود اما این یک خلأ بود که امروز و با افتتاح زبان مالایی رفع می‌شود.
 
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: انشاءالله این دو کار ما در کنار کار دیگری که مجموعه ایکنا به عنوان ویژه‌نامه رایحه برای مرحوم آیت‌الله تسخیری انجام داده است که مراحلش در زمان حیات ایشان شروع شده بود، از اقداماتی هستند که در راستای تقدیر و تکریم از مقام علمی ایشان انجام گرفته است. آرزو داشتیم بزرگداشت آیت‌الله تسخیری را در زمان حیات پربرکتشان برگزار کنیم اما تقدیر اینگونه رقم زد و اکنون در سالگرد رحلتشان، این مجلد قرآنی را تقدیم خانواده و دوستداران ایشان می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha