تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین مدیون محرم است
کد خبر: 3989812
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین مدیون محرم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین را مدیون محرم دانست و گفت: ایام محرم فرصتی مغتنم برای فعالان حوزه فرهنگ دین به منظور برنامه‌ریزی در راستای رشد و اعتلای فرهنگ دینی است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل این نهاد، امروز، 19 مردادماه، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: محرم فرصتی بی‌نظیر برای عمق بخشیدن به باورها و اعتقادات دینی مردم است و باید از آن برای تبیین مسائل و مباحث اخلاقی و تربیتی برای عموم مردم به ویژه نسل جوان استفاده کرد.

وی افزود: محرم فرصتی مناسب برای نهادینه کردن ارزش‌های اجتماعی، هنجارهای اخلاقی و تبیین مباحث موردنیاز جامعه از سوی علما و روحانیان و واعظین دین و مبلغان عرصه تبلیغ دین و همچنین ظرفیتی مهم برای دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ دین به منظور برنامه‌ریزی در راستای رشد و اعتلای فرهنگ دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اگر دستگاه‌های فرهنگی این فرصت طلایی را از دست دادند در سایر فرصت‌ها نمی‌توانند به خوبی به مباحث دینی، تربیتی، اخلاقی و اجتماعی بپردازند. امروزه آسیب‌های اجتماعی متعددی در جامعه وجود دارد که کاهش و رفع آن‌ها از اهم مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و باید از فرصت محرم در کاهش و رفع آسیب‌هایی نظیر اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و مناطق بحرانی بهره ببریم.

انصاری‌راد عنوان کرد: تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، مدیون ماه محرم است و مردم ولایتمدار در این ماه با ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی به صورت خودجوش به عزاداری پرداخته و در راستای توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام برمی‌دارند. هدف اصلی دستگاه‌های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی نیز این است که از رهگذر ماه محرم و عزاداری، به مطالبات دینی دست یابیم و هیئات مذهبی باید فضا و بستر لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه حضور بدون ماسک در هیئت‌های عزاداری ممنوع است و زمان اجرای مراسم‌ها نیز نباید بیشتر از ۲ ساعت باشد، یادآور شد: مسئولان هیئات مذهبی در این شرایط کرونایی مسئولیت خطیری در حوزه رعایت و کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده دارند. همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) می‌توانند در کنار مسئولان هیئات مذهبی، مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان را مدیریت کنند و بر غنای این مجالس بیفزایند.

انتهای پیام
captcha