جایگاه والای جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی و پژوهشی
کد خبر: 3989230
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

جایگاه والای جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی و پژوهشی

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات بسیار خوب جهاددانشگاهی، گفت: رسالت جهاد در طول سال‌های فعالیتش ورود به حوزه‌ها و جاهایی بوده که خلأ وجود داشت.

به گزارش ایکنا از کرمان، صبح امروز 17 مردادماه علی زینی‌وند استاندار کرمان با حضور در جهاد‌دانشگاهی استان کرمان، ضمن گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، روز خبرنگار را به تمام اصحاب رسانه و خبرنگاران ایسنا و ایکنا تبریک گفت.

زینی‌وند در این دیدار با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید و کسانی که در وقایع مختلف از جمله در کرونا جان خود را از دست دادند؛ خبرگزاری ایسنا را از خبرگزاری‌های مرجع دانست و گفت: خبرگزاری ایکنا در حوزه تخصصی خود کار مؤثر انجام می‌دهد و مرکز افکارسنجی جهاد نیز جزء مراکز نظرسنجی معتبر و قابل اتکا است.

وی جهاد‌دانشگاهی را یک نهاد مهم و انقلابی دانست که امروز بالنده و تاثیرگذار به پیش می‌رود و تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی ـ پژوهشی خود را در جایگاهی قرار داده است که در حوزه‌های مختلف از جهاددانشگاهی یاد می‌کنند و در حوزه شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی از اولین گروه‌هایی بود که به این حوزه ورود کرد و در حوزه‌های مهم بهداشتی و درمانی خیلی تاثیرگذار بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه جهاددانشگاهی چند وجهی کار کرده و امیدواریم رسالت حرفه‌ای خود را همچنان ادامه دهد، تصریح کرد: در حوزه علوم اجتماعی معمولاً گرایش‌ها دخالت داده می‌شوند اما باید ابزار نظرسنجی و تنظیم خبر به گونه‌ای باشد که مانع ورود گرایش و تمایلات شخصی به این حوزه‌ها باشد و هر چه این دخالت‌ها کم شود به همان اندازه می‌تواند محل رجوع و قابل اعتماد باشد.

زینی‌وند ادامه داد: در سطح دنیا مردم با توجه به گستردگی فضای مجازی می‌توانند برای تامین بخشی از نیازهای خبری، فرهنگی، اجتماعی، علمی، پژوهشی وغیره خود به نهاد جهاد دانشگاهی و زیرمجموعه‌های آن مراجعه کنند و جهاد در این بخش موفقیت‌های خوبی داشته است. و خود را در جایگاهی قرار داده است که در حوزه‌های مختلف از جهاددانشگاهی یاد می‌کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی و حوزه کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی مبتنی بر فن و دانش نیز موفق بوده است؛ گفت: جهاددانشگاهی با وجود فراز و فرودهایی که داشته بر اساس رسالتی که داشت به خوبی پیش رفته است و رسالت جهاد در طول سال‌های فعالیتش ورود به حوزه‌ها و جاهایی بوده که خلأ وجود داشت.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات بسیار خوب جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی، تصریح کرد: باید توانمندسازی مردم و زنجیره تولید دنبال شود چون این امر ده‌ها نفر را نجات می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha