آغاز ثبت‌نام کلاس‌های آموزش قرآن در سقز
کد خبر: 3988946
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های آموزش قرآن در سقز

مدیر خانه قرآن محمدرسول الله(ص) سقز از آغاز ثبت‌نام کلاس‌های قرآن در سقز خبر داد و گفت: به منظور تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن کلاس آموزشی در این خانه قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان، مصطفی سپهری، مدیر خانه قرآن محمدرسول الله(ص) سقز، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه از سال ۱۳۹۵ به‌صورت خود گردان با فعالیت سه مربی دوره دیده و حافظ قرآن و با هدف توسعه فعالیت های دینی و قرآنی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی از زمان فعالیت خود برنامه‌های قرآنی را به‌صورت هدفمند و منسجم آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر ۵۰ قرآن آموز داریم با که در محدوده سنی 7 تا ۱۵سال مشغول فعالیت هستند.

مدیر خانه قرآن محمدرسول الله(ص) سقز بیان کرد: به منظور تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه میان نوجوانان این خانه قرآنی در نظر دارد در رشته‌های مختلف قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و تفسیر کلاس‌های آموزشی برگزار کند.

سپهری با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند به‌عنوان یک وسیله کمک آموزشی مورد توجه قرار گیرد اما نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کلاس‌های حضوری باشد، افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی در ابتدا فعالیت‌های ما با رکود بسیاری مواجه شد اما از فضا و بستر فضای مجازی استفاده کردیم و فعالیت‌های خود را به‌صورت مجازی آغاز کردیم.

وی با اشاره به گسترش فعالیت قرآنی در راستای تربیت افراد و با حداقل معلومات قرآنی اظهار کرد: استعدادهای قرآنی سقز بین قشر دانش‌آموز زیاد است اما عدم برنامه‌ریزی مناسب و کمبود حمایت مادی و معنوی و همچنین کمبود امکانات و فضای مناسب برای تعلیم مناسب می‌توند ‌این افراد رو از مسیر دور کند.

سپهری به بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: از فضای مجازی می‌توان برای برگزاری دوره‌های تربیت مربی روخوانی و حفظ استفاده کرد و مدارک معتبر به افراد قبول شده اهدا کرد.

انتهای پیام
captcha