اهدای تندیس فداکاری از سوی جهاد دانشگاهی به خانواده شهدای سلامت همدان
کد خبر: 3988632
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
در دیدار با امام جمعه همدان؛

اهدای تندیس فداکاری از سوی جهاد دانشگاهی به خانواده شهدای سلامت همدان

تندیس فداکاری از سوی جهاد دانشگاهی واحد همدان به دو خانواده شهید مدافع سلامت اهدا شد.

اهدای تندیس فداکاری از سوی جهاد دانشگاهی به خانواده شهدای سلامت همدانبه گزارش ایکنا از همدان، در آستانه سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، رئیس، معاونان جهاد دانشگاهی واحد همدان و سردبیران خبرگزاری ایکنا، ایسنا و سینا پرس امروز 14 مردادماه در دیداری با نماینده ولی‌فقیه در استان از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت این استان تقدیر کردند.

علی کلانترنیا رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در این دیدار با بیان اینکه ایثار و شهادت اوج جایگاه معنوی یک انسان است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی سال‌هاست در این رابطه برنامه‌ای تحت عنوان اهدای تندیس فداکاری را برگزار می‌کند.

وی افزود: یکی از مصادیق فداکاری افرادی هستند که در بخش سلامت جان‌فشانی می‌کنند و ما خود را مدیون آنها می‌دانیم، امروز این تندیس به خانواده‌های شهدای مدافع سلامت در استان همدان اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به عنوان جهاد دانشگاهی که از دو واژه پرمعنا و مقدس تشکیل شده است ابراز کرد: جهاد جزء مفاهیم بلند دینی ما است ترکیب علم و جهاد بیان‌گر محتوای ارزشمندی است که در این نهاد انقلابی وجود دارد.

وی ادامه داد: رسالت جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال و آموزش نیز نمود دارد و با توجه به مشکلات امروز در سطح کشور نیاز به نخبگانی احساس می‌شود که دارای کارایی قوی و مدیریت بالا باشند تا در عرصه‌های اجرایی وارد کار شوند و در این عرصه جهاد دانشگاهی در مواردی می‌تواند اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام شعبانی یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی را تجلیل از مقام ایثار و شهادت اعلام کرد و گفت: اهدای این تندیس فداکاری حرکتی زیبا برای ترویج این فرهنگ است، طبق گفته رهبر معظم انقلاب اقدام جهادگران سلامت جهاد فی‌سبیل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: کرونا برای دنیا و کشور ما دردسر و زحمت‌های زیادی درست کرد اما فرصتی بود تا با قشری به نام کادر درمان و زحمات آنان بیش از گذشته و از نزدیک آشنا شویم از این رو وظیفه همه ما است که قدردان زحمات آنان باشیم.

وی با اشاره به وضعیت اوج گیری شیوع دوباره کرونا گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها به زیر 50 درصد رسیده است، باید به سمتی حرکت کنیم تا واکسیناسیون سریع‌تر انجام شود وقتی یک مسئله و مشکل طولانی شود موجب خستگی مردم و عادی شدن آن شود، در دوره شیوع کرونا سپاه همدان و بخصوص سردار فرجی بسیار تلاش کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن محرم تأکید کرد: در کنار برگزاری هیئت‌ها در این ماه همگان تلاش کنند تا در بالاترین سطح پروتکل‌ها رعایت شود.

سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در این دیدار یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز وارد پیک پنجم کرونا نشده‌ایم بیمارستان‌های همدان بالای هزار بستری در این زمینه داشته‌اند، متاسفانه تا حدودی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عادی انگاشته می‌شود در این زمینه توصیه‌ها و صحبت‌های امام جمعه همدان می‌تواند در بالا بردن رعایت پروتکل‌ها اثرگذار باشد.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون در سراسر استان ابراز کرد: تاکنون ۱۹ تا ۲۰ درصد واکسیناسیون مردم همدان انجام شده است، همدان جزء ۸ استان برتر در این زمینه بوده که یکی از مراکز دپوی واکسن نیز در بین استان‌های همجوار است، در تالار قرآن همدان به عنوان یک مرکز برای تزریق کرونا روزانه بین ۳ تا ۴ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود.

فرجی در نهایت با تشکر از جهاد دانشگاهی برای در اختیار قرار دادن مکان‌های لازم برای گروه‌های جهادی در زمینه تولید ماسک قدردانی کرد.

زهرا اصغری، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و در روزهای ابتدایی این بیماری هراس و نگرانی‌های زیادی دیده می‌شد، گفت: مدافعان سلامت فداکارانه وارد این عرصه شدند ۱۵ ماه جهاد خستگی‌ناپذیر داشتند در همدان نیز دو شهیده در این راه تقدیم شد که الگوهایی حوزه سلامت در سطح کشور و استان هستند.

وی با تشکر از توجه ویژه جهاد دانشگاهی به این مدافعان سلامت از نیروهای مردمی مخلص که در این زمینه یاری‌رسان مجموعه علوم پزشکی بودند نیز قدردانی کرد و افزود: نیروهایی که تا امروز در کنار دانشگاه‌ علوم‌پزشکی بودند و اگر موفقیتی در این راه به دست آمد بدون حضور آنها امکان پذیر نبو از از نماینده ولی فقیه در استان درخواست داریم با بیان توصیه‌های لازم در تریبون‌ نماز جمعه و محافل عمومی مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌ها صورت گیرد.

دکتر محمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در این دیدار ابراز کرد: جهش‎هایی در ویروس کرونا با عنوان کرونای دلتا ایجاد شده است که دارای ۳ فاکتور است قدرت اتصال به سلول میزبان و قدرت تکثیر در داخل سلول افزایش پیدا کرده و اینکه این جهش فرد را به سمت فوت شدن می‌برد.

وی افزود: آنچه که در بحث ویروس کرونای دلتا حائز اهمیت است شاخص سرایت پذیری آن است، همچون شیوع آبله مرغان که اگر دانش آموزی در یک مدرسه مبتلا شود می‌تواند تمام مدرسه را مبتلا کند، آنچه شرایط را برای کادر درمانی بغرنج می‌کند رعایت نکردن دستورالعمل‌هاست.

طاهری گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است از ابتدای آغاز واکسیناسیون در استان و تا چند روز گذشته نزدیک به 2 هزار و 300 مراجعه کننده حضور داشتند، سردرگمی‌هایی در زمینه انتخاب واکسن ایجاد شد که لازم است در محفل‌های عمومی توصیه‌های لازم به تزریق واکسن برای قطع زنجیره کرونا صورت بگیرد.

در پایان تندیس فداکاری به خانواده‌های دو شهید سیده زهرا موسوی ارفع و و گلناز قیامتی از شهدای مدافع سلامت همدان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha