یاسر شریفی، مدیر اجرایی مرکز هنر و رسانه واحد جهاددانشگاهی قم(مهرآ) در گفتوگو با ایکنا از قم، در خصوص ضرورت ایجاد این مرکز، اظهار کرد: با توجه به هدف اصلی فعالیت این مرکز که منطبق با اساسنامه جهاددانشگاهی است؛ تبلیغ و ترویج فرهنگ، هنر و رسانه در زمینههای فرهنگی و اجتماعی با استفاده از قالبهای هنری و رسانهای و انتشار در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی از مأموریتهای اصلی این مرکز بهشمار میرود.
وی با بیان اینکه در سال 99 مجوز موافقت قطعی با این مرکز صادر شد، ادامه داد: این مرکز با توجه به ظرفیت موجود در سطح دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری توانست با برنامهریزی منسجم، مناسب و بهکارگیری گروههای دانشجویی و دارای مهارت و انجام فعالیتهای ترویجی و اجرای پروژههای مطالعاتی در حوزه هنر و رسانه در جهت این مأموریت قدم بردارد.
شریفی اظهار کرد: این مرکز با استفاده از منابع انسانی کارآمد، مؤمن و انقلابی و ملتزم به فرهنگ، در چارچوب برنامه توسعه ششم جهاددانشگاهی اقدام به تولیدات محتوای جذاب هنری و رسانهای در زمینههای فرهنگی و اجتماعی با نگاه به مسائل و چالشهای روز جامعه و تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی کرده است؛ همچنین به ارائه خدماتی از قبیل موشن گرافیک، تیزر و آنونس، تولیدات تصویری، طراحی سایت، گرافیک و چاپ مشاوره و تبلیغات پرداخته است.
وی تصریح کرد: این مرکز با شناسایی، جذب و بهرهگیری از نخبگان علمی و فرهنگی دارای مهارتهای لازم و برنامهریزی مناسب و مطالعه چالشها و مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه با ارائه راهکارهای علمی و فنی و ایجاد تولیدات هنری و رسانهای در قالبهای مختلف هنری و رسانهای و انتشار آن در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی فعالیت میکند.
مدیر اجرایی مرکز هنر و رسانه واحد جهاددانشگاهی قم(مهرآ) با اشاره به اینکه یکی از ویژگیهای این مرکز وجود نیروهای متخصص، متعهد و دارای مهارت لازم است، گفت: در شورای سیاستگذاری این مرکز تیمی از پژوهشگران، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاهها حضور دارند؛ همچنین امکانات آموزشی مناسب در مجموعه جهاددانشگاهی استان از مزیتهای این مرکز است.
وی ادامه داد: پر کردن خلأهایی که در حوزه تبدیل و تولید محتوا در استان وجود دارد، اخذ مجوز نشر دیجیتال در واحد (نشر برخط، رسانههای برخط و دیجیتال- بستههای نرمافزاری رسانهای و...)، وجود امکانات و تجهیزات آموزشی و مطالعاتی و پژوهشی مناسب در واحد قم و برخورداری از ارتباطات مناسب موجود بین واحد و دستگاههای مرتبط و مؤسسات پژوهشی و تحقیقات در حوزههای مرتبط از دیگر مزیتهای این مرکز به شمار میرود.
شریفی گفت: جذب دانشجویان، عضوگیری و تیمبندی بر اساس مهارتهای دانشجویان، برگزاری سلسله جلسات دورهمی هنر و رسانه با موضوعات مختلف (پرسونای مخاطب)، برگزاری دورههای آموزشی مهارتافزایی و توانمندسازی مانند عکاسی، صفحهآرایی، ویراستاری، خبرنگاری، فتوشاپ و طراحی و سواد رسانه، برگزاری نشستهای رسانهای، برگزاری سلسلهنشستهای فیلم و گفتوگو، همکاری در تولید محتوای برگزاری اولین و دومین جشنواره ملی مهدویت شامل بخشهای هنری و ادبی و برگزاری جشنواره بانوی آسمانی بخشی از اقدامات این مرکز بوده است.
وی بیان کرد: این مرکز تاکنون تعداد دو هزار و 473 محتوا در حوزههای مختلف منتشر کرده است و آمادگی هرگونه همکاری در حوزه تولید محتوا برای چالشهای اجتماعی و فرهنگی با دستگاههای متولی را دارد.
انتهای پیام