خدمت‌رسانی به مردم از نقاط قوت جهاددانشگاهی است
کد خبر: 3988221
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

خدمت‌رسانی به مردم از نقاط قوت جهاددانشگاهی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره پیشرو، به روز و کارآمد بوده است، اظهار کرد: توجه به خدمت‌رسانی به مردم همراه با کارهای علمی و پژوهشی از نقاط قوت این نهاد برآمده از انقلاب به‌شمار می‌رود.

آمادگی اوقاف برای همکاری مشترک با جهاددانشگاهی در حوزه موقوفات علمیحجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی یک مجموعه علمی و جهادی و از برکات انقلاب اسلامی است که از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره پیشرو، به روز و کارآمد بوده است، اظهار کرد: توجه به خدمت‌رسانی به مردم همراه با کارهای علمی و پژوهشی از نقاط قوت این نهاد برآمده از انقلاب به‌شمار می‌رود.

اسکندری تصریح کرد: آسیب‌شناسی عملکرد سال‌های گذشته و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه‌های آینده می‌تواند به حرکت پرشتاب جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی، پزشکی، اجتماعی و فرهنگی مؤثر واقع شود.

وی ماهیت دانشگاهی جهاددانشگاهی و تعامل بالای این مجموعه با جامعه علمی کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: همکاری و تعامل مناسب این مجموعه با دانشگاه‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشگران، اساتید و دانشجویان نخبه، ماهر و کارآمد منجر به پیشرفت چشمگیر در عرصه‌های علمی، دانش و اندیشه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به زمینه‌های همکاری هر دو مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری با جهاددانشگاهی می‌توان داشت تا اوقاف بتواند از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این مجموعه در حوزه تشویق و ترغیب مردم نسبت به وقف‌های علمی استفاده کند.

اسکندری ضمن اشاره به ماهیت علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی تصریح کرد: حمایت و تشویق پژوهشگران برتر و پژوهش‌های طلاب و نخبگان استان قم از جمله زمینه‌های همکاری مشترک ما با این مجموعه انقلابی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: دستاوردهای جهاددانشگاهی در عرصه پزشکی و درمان‌های ناباروری به‌صورت ویژه‌تر بوده و به همین علت در بین مردم محسوس‌تر است، اما همچنان در این عرصه می‌توانند به استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های برتر حوزه درمان جهش بزرگ‌تری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha