مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد در نهاوند برگزار می‌شود
کد خبر: 3986378
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد در نهاوند برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد و بزرگداشت مقام شهید میرزامحمد سلگی، قهرمان مرصاد در نهاوند برگزار می‌شود.

یادبود عملیات و قهرمان مرصاد در نهاوند برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد و اولین یادبود مقام شهید میرزامحمد سلگی، قهرمان مرصاد با حضور سردار آبنوش، فردا، پنجم مردادماه مصادف با سالروز عملیات سرنوشت‌ساز مرصاد پس از اقامه نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای باغ بهشت شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به همت مؤسسه فرهنگی شهید میرزامحمد سلگی، بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند و گروه جهادی شهید محسن امیدی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، عملیات مرصاد عملیاتی است که پس از پایان یافتن جنگ تحمیلی و پذیرش قطع‌نامه 598 در تابستان 1367 از سوی سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند.

یکی از افراد اثرگذار در این عملیات حاج میرزا محمد سلگی است که با وجود مجروحیت ناشی از جانبازی و قطع هر دو پا در این عملیات حضور مؤثر داشت.

سردار سلگی از اولین روزهای جنگ در ۲۲ سالگی در جبهه‌ها حضور داشت، سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل(ع) و رئیس ستاد لشکر سپاه انصارالحسین(ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید حاج حسین همدانی نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به قلم حمید حسام، نویسنده توانمند همدانی خاطرات شهید حاج میرزا محمد سلگی است که این کتاب مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب در زمان حیات این جانباز همدانی قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب به او لقب «شهید زنده» را عطا کردند.

انتهای پیام
captcha