اولویت راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان در ستاد امر به معروف فارس
کد خبر: 3985150
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

اولویت راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان در ستاد امر به معروف فارس

دبیر ستاد احیای امر به معروف نهی از منکر فارس، رویکرد این ستاد را مطالبه‌گری از مسئولان دانست و گفت: راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان جزو اولویت‌های اولیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس است.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس امروز، 28 تیرماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام کرم عباسی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس در این نشست با بیان اینکه برای احیای امر به معروف نیاز به رهنمودهای بزرگان و علما داریم، گفت: بی‌شک حوزه‌های علمیه در احیا، اجرا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس مطالبه‌گری از مسئولان است، گفت: راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان جزو اولویت‌های اولیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس است.

عباسی بیان کرد: همچنین در خصوص تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های علمیه، تحت اشراف معاونت تهذیب و گردهمایی مبلغین و طلاب در آستانه دهه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت فراهم شدن شرایط و همکاری حوزه در راستای دوره تربیت مربی امر به معروف باید هماهنگی‌هایی را انجام دهیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس نیز گفت: آیه 104 سوره آل عمران «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ و بايد از ميان شما گروهى [مردم را] به نيكى دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند» همه ما را نسبت به این رسالت دینی آگاه می‌سازد.

وی افزود: اگر امتی با این اوصاف تحقق پیدا کند گام مؤثری در ترویج، احیا و اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برداشته خواهد شد و این تحقق پیدا نمی‌کند مگر با آموزش و فرهنگ‌سازی نسبت به این فریضه واجب الهی.

استوار میمندی در ادامه با تأکید بر اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه باید حمایت شود، گفت: همچنین عفاف و حجاب باید جزو اولویت‌های اولیه قرار گیرد زیرا سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند و دارای بعد اجتماعی است،برخلاف برخی از فرائض دینی که بعد فردی را به دنبال دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس بیان کرد: هنر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این است که مفاهیم ارزشی دینی را به صورت مفاهیم انسانی نهادینه کند تا دشمن خلع سلاح شود.

انتهای پیام
captcha