رقابت 47 دانش‌آموز قمی در مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3985008
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

رقابت 47 دانش‌آموز قمی در مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

مدیر اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی، گفت: از میان 76 دانش‌آموز شرکت‌کننده از استان قم، 47 نفر به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند.

حضور دانش آموزان قمی در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوریمحسن محمدی مزرعه‌شاهی، مدیر اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، گفت: در مرحله استانی، 76 نفر از دانش‌آموزان در ۱۴ رشته شامل پنج رشته پژوهشی و ۹ رشته آوایی به رقابت پرداختند که در این میان ۴۷ نفر به مرحله فینال راه پیدا کردند.
 
وی افزود: رشته‌های پژوهشی شامل احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز، تفسیر و نهج‌البلاغه می باشد، همچنین قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، مداحی و حفظ عمومی هم رشته‌های آوایی را تشکیل می‌دهند.
 
محمدی ادامه داد: مرحله کشوری به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و مسئولان مربوطه در هر استان آثار دانش‌آموزان استان خود را برای میزبان می‌فرستند، میزبان مسابقات آوایی استان خراسان رضوی و میزبان مسابقات پژوهشی استان سمنان است.
 
وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات، بیان کرد: ضبط آثار دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه از اواخر خردادماه شروع و با دعوت تک تک دانش‌آموزان به یکی از دارالقرآن‌های مجهز شده برای برگزاری مسابقه، روند برگزاری مسابقات طی شد.
 
مدیر اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات باید حداقل ۷۰ درصد نمره را کسب کنند تا بتوانند به مرحله فینال راه پیدا کنند، در مرحله فینال دانش‌آموزان به‌صورت زنده و البته مجازی باید در مسابقه شرکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این مسابقات از شنبه ۲۶ تیرماه در رشته‌های آوایی شروع و تا ۹ مردادماه ادامه دارد، گفت: همچنین روزهای سوم و چهارم مردادماه مسابقات پژوهشی پسران و روزهای پنجم و ششم مردادماه مسابقات پژوهشی دختران برگزار می‌شود.
 
محمدی با بیان اینکه سه بستر اسکای روم، اپلیکیشن شاد و تلفن ثابت برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز هر یک از این سه بستر بتواند جایگزین دیگری شود، افزود: ۱۵ مردادماه نتایج مسابقات از سوی استان‌های میزبان اعلام می‌شود.
 
وی در خصوص رده سنی شرکت‌‎کنندگان در مسابقات، یادآور شد: برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این مسابقات تا مرحله استانی برگزار می‌شود، اما دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم تا مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، همچنین رشته‌های آوایی مختص دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم و رشته‌های پژوهشی مخصوص دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم است.
انتهای پیام
captcha