ازدواج‌ به دور از خرج‌های اضافی / نیازمند توجه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها هستیم
کد خبر: 3984597
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

ازدواج‌ به دور از خرج‌های اضافی / نیازمند توجه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها هستیم

امام‌جمعه خوسف گفت: ترویج ازدواج‌های به دور از خرج‌های اضافی، نیازمند توجه دستگاه‌های فرهنگی است؛ اما باید دقت داشت تا زمانی که خانواده‌ها همت نکنند، نمی‌توان کاری حساب شده انجام داد.

ذی الحجهحجت‌الاسلام حامد شاهبیکی، امام‌جمعه خوسف در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ذی‌الحجه، آخرین ماه سال هجری قمری و ماه دعا و عبادت و دوری از کارهای حرام است.

وی با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه، ماه بیدار شدن و رفتن به سمت کارهایی است که خداوند دوست دارد، افزود: ماه ذی‌الحجه فرصت عبادت است که باید از آن بهره برد.

شاهبیکی بیان کرد: وجود عید قربان، عید غدیر و روز عرفه در این ماه به معنای مهم بودن عبودیت و نزدیکی به پروردگار است و کسی که از آن بهره نبرد، دچار خسران زیادی شده است چراکه فکر کنیم این آخرین ماه ذی‌الحجه عمرمان است.

امام‌جمعه خوسف با بیان اینکه این ماه، ماه ازدواج است که یکی از مهم‌ترین وجوه کامل شدن دین است، تصریح کرد: وجود همسر در فرهنگ ایرانی ضامن آرامش است؛ آرامشی که انسان در طول زندگی به آن نیاز دارد.

شاهبیکی ادامه داد: مهری که در دل مسلمانان و به‌ویژه ایرانیان نهفته، در قالب پیوندهای خردمندانه به کمال رسیده و الگویی برای نسل‌‌های بعدی است.

وی افزود: بالارفتن سن ازدواج جوانان و وجود مشکلات در این راه و ترویج آداب و رسوم غلط در این زمینه از مهم‌ترین مشکلات است.

امام‌جمعه خوسف بیان کرد: این امر نیازمند توجه دستگاه‌های فرهنگی است؛ اما باید دقت داشت تا زمانی که خانواده‌ها همت نکنند، نمی‌توان کاری حساب شده انجام داد.

شاهبیکی یادآور شد: ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج ساده با برنامه‌های دقیق و منظم، مهم‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از ازدواج‌های پرخرج امروزی است.

وی بیان کرد: باید با ارائه درست و مبتنی بر زمان برای جوانان از زندگی اهل بیت‌(ع) به ذهن آنان این مطلب را وارد کرد که تنها با این اصول به یک زندگی مشترک موفق خواهند رسید نه با خرج‌های اضافی.

شاهبیکی اظهار کرد: وقتی پدر و مادر خانواده به دنبال گرفتن مراسم عقد و عروسی مجلل هستند دیگر از فرزند این خانواده چه انتظاری می‌توان داشت.

وی یادآور شد: مشکل اینجاست که ما الگوهای درست ازدواج را معرفی نکرده‌ایم؛ وقتی جوان خود با این نوع زندگی و این الگوها آشنا شود، دیگر به دنبال خرج‌های اضافی که بدهکاری‌های ابتدای زندگی را در پی دارد، نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha