دانش‌آموزان به متسابقین هرمزگانی مسابقات قرآن در شاد رأی دهند
کد خبر: 3984141
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

دانش‌آموزان به متسابقین هرمزگانی مسابقات قرآن در شاد رأی دهند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 2 نفر از متسابقین هرمزگانی برای حضور در مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان نیازمند آرای مردمی در برنامه شاد، هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیم محمدحسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان هرمزگان در دو گروه آوایی (رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، مداحی و اذان) و پژوهشی (رشته‌های مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام نماز و انشای نماز) در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و از هر رشته 2 برگزیده از میان دانش‌آموزان دختر و پسر برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند.

وی افزود: در گروه آوایی آقایان «محمدامین رحمانی» دانش‌آموز پایه متوسطه اول از بندرلنگه در رشته حفظ ۱۰ جزء، «عبدالله علیزاده» دانش‌آموز پایه متوسطه اول از بندرلنگه در رشته حفظ 20 جزء، «مسلم مسنی» دانش‌آموز پایه متوسطه اول از قشم در رشته حفظ ۵ جزء، «امیرحسین خوشفکر» دانش‌آموز پایه متوسطه دوم از ناحیه یک بندرعباس در رشته حفظ ۵ جزء و خانم‌ها «آسیه بهینه» دانش‌آموز پایه متوسطه اول از ناحیه 2 بندرعباس در رشته حفظ ۱۰ جزء «کوثر همتی» دانش‌آموز پایه متوسطه دوم از کیش در رشته حفظ ۵ جزء و «فاطمه بازرگان» دانش‌آموز پایه متوسطه اول از کیش در رشته حفظ عمومی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: همچنین مقرر شده در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و مداحی برخی از دانش‌آموزان با شرایط تعیین‌شده در نظرسنجی مردمی شرکت داده شده و با بالاترین رأی از سوی مردم به مرحله فینال راه یابند. در این مرحله «محمدمهدی راستین» دانش‌آموز پایه دوازدهم از ناحیه یک بندرعباس در رشته قرائت تحقیق و «محمدامین غفوری» دانش‌آموز پایه دوازدهم از ناحیه یک بندرعباس در رشته مداحی برای راه‌یابی به مرحله نهایی نیاز به حمایت مردم دارند. از این رو از دانش‌آموزان هرمزگانی خواهشمندیم از طریق نشانی @parvareshi1 در برنامه شاد، برای درخشش هرمزگان در مسابقات قرآن و عترت کشوری به این دو دانش‌آموز رأی دهند.

محمدحسینی در پایان با اشاره به اینکه نتیجه راه‌یافتگان رشته‌های پژوهشی به مرحله کشوری نیز در هفته آینده مشخص می‌شود، یادآور شد: مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش «آوایی» در مشهد مقدس از 26 تا 31 تیرماه و در بخش «پژوهشی» از 2 تا 7 مردادماه در سمنان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha