گروه‌های مردمی در قالب «گشت ارشاد مسئولان» راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3984088
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان:

گروه‌های مردمی در قالب «گشت ارشاد مسئولان» راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان به امر عفاف و حجاب باعث بی‌توجهی مردم می‌شود، گفت: گروه‌های مردمی در قالب «گشت ارشاد مسئولان» راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسن مولا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز،23 تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شورای سیاست‌گزاری فرهنگ عمومی استان کرمان امسال تصمیم گرفت کرسی‌های مطالبه‌گری با محوریت عفاف و حجاب را راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه چند جلسه از این کرسی‌ها تا کنون برگزار شده‌ است؛ بیان کرد: این یک حرکت فرخنده‌ای بود و مسئولان اگر همکاری مردم را می‌خواهند، باید پاسخگو باشند و به مردم گزارش داده و با صداقت و صراحت با آنها صحبت کنند و در موضوع حجاب و عفاف مردم باید به صحنه بیایند.

حجت‌الاسلام مولا با بیان اینکه این کرسی‌ها جهت به میدان آوردن مردم برای امر به معروف و نهی از منکر است گفت: در جلسات و کرسی‌های بعدی نیز مسئولین حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای دستورالعمل‌های شورای انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب را به عهده دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه طرحی با عنوان «گشت ارشاد مسئولین» برنامه‌ریزی شده است؛ گفت: باید گروه‌های نظارتی مردمی در قالب گشت ارشاد مسئولان راه اندازی کنیم تا مراقبت و نظارت کنند.

وی اظهار کرد: در نشستی با حضور مسئولین موضوع بی‌تفاوت شدن بخش اعظمی از جامعه نسبت به هتک عفت عمومی بررسی شد و آسیب‌شناسی انجام شده نشان می‌دهد برخی از مسئولان آن‌طور که باید اعتقادی به حجاب و عفاف ندارند و به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و مردم نیز متوجه این موضوع شده‌اند و همین امر موجب بی تفاوتی در جامعه شده چراکه طبیعی است وقتی مسئولان بی‌تفاوت باشند، مردم بی‌تفاوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام مولا با بیان اینکه برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر امروز بیشتر متوجه مسئولان است تا مردم جامعه، تصریح کرد: اقناع سازی و تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام نشده و باید این امر جدی گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان بر اهمیت پوشش و عفت در مردان نیز در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر در این باره تأکید بیشتر متوجه زنان است به دلیل ارزش والای زن است.

انتهای پیام
captcha