عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی
کد خبر: 3983875
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی

کارشناس اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی استان همکاری کافی ندارند.

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی خراسان شمالیمنیژه حسن پور، کارشناس اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با بیان اینکه امسال در بهزیستی استان 100 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای پرداخت به مددجویان به تصویب رسیده است، اظهار کرد: به دلیل عدم موافقت کامل بانک‌ها، این تسهیلات صرفا به پنج درصد از مدجویان پرداخت شده و مابقی آن‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: در سال جاری 45 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی برای طرح «تعهد به اشتغال» تعلق گرفت که بر این اساس اشتغال حدود 900 نفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اشتغال اداره کل بهزیستی استان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی قالی بافی، پرورش بوقلمون و دام از جمله اقداماتی است که برای مددجویان بهزیستی در استان انجام گرفته است.
وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی قبل از آن که برای شروع کار تسهیلاتی در اختیار مددجویان قرار دهد، شرایط ورود به بازار کار را برای آن‌ها فراهم می کند.

این کارشناس بهزیستی تصریح کرد: در سال گذشته، 31 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای طرح  «تعهد به اشتغال» مددجویان بهزیستی تعلق گرفت که موجب جذب 98 درصدی متقاضیان این طرح شد.

وی ادامه داد: با تخصیص این اعتبار توانستیم رتبه یک کشوری در خصوص جذب متقاضیان به کار را بین استان‌های کشور کسب کنیم.

انتهای پیام
captcha