سیاست‌های ملی منجر به فقرزدایی شود
کد خبر: 3983750
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

سیاست‌های ملی منجر به فقرزدایی شود

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توانمندسازی اقشار محروم و نیازمند جامعه، گفت: سیاست‌های ملی باید به گونه‌ای باشد که منجر به فقرزدایی شود.

سیاست‌های ملی منجر به فقرزدایی شود/ عزت نفس نیازمندان حفظ شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 22 تیرماه، در دیدار با مدیران بهزیستی و تأمین اجتماعی استان به‌مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی، بااشاره به آمار اشتغال خانگی، خوداشتغالی و اشتغال روستایی در استان، اظهار کرد: سال گذشته 650 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال و تثبیت شغلی مددجویان بهزیستی و یک‌ هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی، عبادت است به‌ویژه وقتی این خدمت در راستای کمک به محرومان، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

پورمحمدی ادامه داد: اقتصاد ما اقتصاد عقب‌افتاده جهان سومی بود که اکنون به سمت توسعه‌یافتگی حرکت می‌کند و این دوران گذار همیشه تبعاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی، فقر و بی‌عدالتی دارد که ما از این دوران گذار در مقایسه با اقتصادهای مشابه به خوبی عبور می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: کاهش نرخ بیکاری در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا مواجه هستیم، نشان می‌دهد که کارهای مهمی در این حوزه انجام یافته است.

وی ادامه داد: یک هزار و 500 میلیارد تومان کمک خیران به بهزیستی نشان می‌دهد که جامعه ما به لحاظ فرهنگی به بلوغ رسیده است.

پورمحمدی، اظهار کرد: باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند که چه خدماتی از سوی این دستگاه‌ها در جامعه ارائه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر حفظ عزت نفس و توانمندسازی نیازمندان، گفت: برخی نیازمندان واقعی به دلیل حجب و حیا به خیریه‌ها و نهادهای حمایتی مراجعه نمی‌کنند که باید نیازمندان واقعی شناسایی و به آنها کمک شود.

وی افزود: کمک به نیازمندان یک وظیفه است؛ ولی در کنار ارائه خدمات، عزت نفس افراد نیز باید حفظ شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و محدودیت‌ها و گرانی‌ها نتیجه این جنگ اقتصادی است که خوشبختانه تاکنون با تمسک به اقتصاد مقاومتی توانسته‌ایم در مقابل آن ایستادگی کنیم.

انتهای پیام
captcha