عفاف و حجاب فقط مختص زنان نیست
کد خبر: 3983631
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
رئیس بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز:

عفاف و حجاب فقط مختص زنان نیست

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب هم برای زن است هم مرد و رابطه مستقیمی بین عفت مردان و زنان در خانواده و جامعه وجود دارد، گفت: اگر حیا و عفت مردانه ترویج نشود عفاف و حیای زنان جامعه نیز پایدار نخواهد بود.

عفاف و حجاب فقط مختص زنان نیست

نجمه چگینی، رئیس بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز ضمن گرامیداشت روز ملی «عفاف و حجاب» در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ۲۱ تیرماه سالر‌وز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است؛ روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: امسال این روز با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تقارن یافته که این روز در هفته عفاف و حجاب به‌عنوان روز «حیا و عفت، ازدواج پایدار و جامعه تمدن‌ساز» نامگذاری شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه، گفت: عفاف و حجاب هم برای زن است هم مرد و رابطه مستقیمی بین عفت مردان و زنان در خانواده و جامعه وجود دارد و اگر حیا و عفت مردانه ترویج نشود عفاف و حیای زنان جامعه نیز پایدار نخواهد بود.

چگینی با تأکید بر اینکه غیرت‌مردان در صورتی که مقید به حیا و عفت مردانه نباشند بر روی زنان و دختران اثر ندارد، افزود: رعایت عفت در میان زنان و مردان جامعه یکی از ضرورت‌های حوزه عفاف و حجاب است.

رئیس بسیج جامعه زنان البرز با تأکید بر اینکه زن و مرد در خانواده باید با هم رشد پیدا کنند تا خانواده به پایداری برسد، افزود: به همین منظور بسیج جامعه زنان البرز برنامه‌های گفتمان‌سازی برای خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار داده و برنامه‌های متنوعی در این هفته دارد که این برنامه‌ها در طول سال نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های سبک زندگی و کارگاه‌های آموزشی مادرانه در فضای مجازی و حقیقی، تولید محتوا در قالب پادکست، موشن‌گرافی، انیمیشن، عکس‌نوشته و تیزر در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و برگزاری تریبون‌های آزاد حیا و عفاف از جمله این برنامه‌هاست.

چگینی تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و برگزاری ازدواج آسان در نواحی مختلف در کنار مزار شهدا و سفر آنان به مشهد مقدس، تجلیل از بانوان محجبه، ادارات، دانشگاه‌ها، ورزشکاران و مطالبه‌گری امر حجاب از ۲۶ دستگاه متولی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دانست و یادآور شد: تعداد زیادی از دستگاه‌های متولی امر عفاف و حجاب در این موضوع بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و حقیقی، صدور بیانیه اقشار مختلف بسیج به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مد و پوشاک، برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و برگزاری نشست‌های تلویزیونی و مناسب‌سازی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر با موضوع عفاف و حجاب و همچنین نشست‌های روشنگری را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha