ورود متعهدانه به آسیب‌های بی‌حجابی وجود ندارد
کد خبر: 3983507
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
یک جامعه‌شناس بیان کرد:

ورود متعهدانه به آسیب‌های بی‌حجابی وجود ندارد

یک دکترای جامعه‌شناسی گفت: طراحان لباس کشور آن‌گونه تولید ندارند که هم کرامت و شخصیت زن حفظ شود و هم متناسب با ذوق و سلیقه او و به اصلاح مدرن و امروزی باشد و این یک ضعف در جامعه اسلامی است؛ باید نشان داد که هم می‌‌توان با حجاب بود و هم مطابق با متدهای روز.

ورود متعهدانه به آسیب‌های بی‌حجابی وجود ندارد /  عدم توجه طراحان لباس به سلیقه مخاطب امروزیفرامرز سنگری آبیز، یک دکترای جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به معضلات مربوط به گسترش بی‌حجابی، اظهار کرد: مشکل ما این است که تک بعدی می‌نگریم؛ عفاف و حجاب مختص زنان نیست و تنها نباید بر آنان سخت گرفت.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه مردان نیز باید چون زنان حریم‌ها را رعایت کنند، تصریح کرد: نباید تنها عفاف را در امور جزئی خلاصه کرد؛ بلکه باید زن خانواده را توانمند کرد تا کودکانی سرآمد در حوزه‌های مختلف تربیت نکنند نه اینکه باید سخت‌گیری‌ها تنها تربیت داشته باشند.

سنگری آبیز با بیان اینکه نباید تنها به یک هفته اکتفا کرده و برنامه‌ها را تنها در این هفته اجرایی کرد، تصریح کرد: این موضوع آنقدر باید بیان شود تا از حالت سخت‌گیری بیرون آمده و از طرفی رنگ بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نیز به خود نگیرد.

وی ادامه داد: حکمت حجاب، حفظ شخصیت زن و فایده آن دور شدن زن از آسیب‌های اجتماعی و روانی است؛ کما اینکه بسیاری از طلاق‌ها هم به علت نوع پوشش‌هاست.

این جامعه‌شناس بیان کرد: طراحان لباس نیز آن‌گونه تولید ندارند که هم کرامت و شخصیت زن حفظ شود و هم متناسب با ذوق و سلیقه او و به اصلاح مدرن و امروزی باشد و این یک ضعف در جامعه اسلامی است؛ باید نشان داد که هم می‌‌توان با حجاب بود و هم مطابق با متدهای روز.

وی با بیان اینکه گاهی آسیب می‌بینیم چراکه هیچ فرد و سازمان و نهادی ورود متعهدانه و مستمر به موضوعاتی که منجر به آسیب اجتماعی می‌شوند، ندارد، یادآور شد: از سویی دیگر برنامه درستی برای ورود به این فضا تعبیه نشده؛ در حالی که می‌توان بسیار بهتر عمل کرد.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های فرهنگی و تفکر متولیان فرهنگ اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار زیادی از قشر جوان جامعه داشت.

سنگری آبیز با بیان اینکه باید گفت که جامعه ما در حوزه فرهنگ متولی ندارد و همین باعث شده تا اوضاع فرهنگ آن چنان که باید مطلوب نباشد، یادآور شد: حجاب و عفاف را تنها نباید از یک نظر دید؛ بلکه باید از تمام دیدگاه‌ها و در چشم همه دید.

انتهای پیام
captcha