نقش مساجد را در گام دوم انقلاب احیا كنیم
کد خبر: 3983260
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

نقش مساجد را در گام دوم انقلاب احیا كنیم

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مسجد در جامعه و تمدن اسلامی، نقشی ویژه دارد و این نقش باید در گام دوم به‌خوبی شناخته، احیا و معرفی شود.

نقش «مساجد» در جامعه را در گام دوم انقلاب احیا کنیمبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا موسوی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، در دیدار با اعضای هیئت‌امنای مساجد استان قزوین گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های انسان‌ساز و محل پرورش استعدادهایی است که می‌توانند برای انقلاب و نظام اسلامی مفید و مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: مسجد محل تحقق آموزه‌های دینی است و اگر انسان قصد داشته باشد که اعتقاداتش راه درستی پیدا کند، بهترین مکان مقدسی که می‌تواند برای این امر پیدا کند، مسجد است.

وی حل‌وفصل اختلافات جامعه را یکی از کارکردهای مساجد دانست و گفت: در صدر اسلام مسجد محل قضاوت و محل تصمیم‌گیری‌های نظامی نیز بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: دشمن که همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف‌های خود می‌بیند، برای کم‌رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن و بی‌هویت کردن آنان می‌کوشد. ما باید در بحث مساجد با هیئت امناء ارتباط بگیریم و با شناخت، با آن‌ها رفتار کنیم و یا این‌که نسبت به امام جماعت مسجد شناخت داشته و بر اساس شناخت صحبت کنیم و در خصوص جوانان هم باید این شناخت را داشته باشیم تا آن‌ها را جذب مساجد کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار بودند، و مهم‌ترین پایگاه‌ها درون نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: مسجد در جامعه و تمدن اسلامی، نقشی ویژه دارد و این نقش باید در گام دوم به‌خوبی شناخته، احیا و معرفی شود.

انتهای پیام
captcha