سعید الهی، کارشناس سینما و رسانه در گفتوگو با ایکنا گفت: نگرانی فعالان هنر-صنعت سینما نسبت به توسعه فعالیت پلتفرمها و افزایش دامنه مخاطبان آن در سراسر جهان کاملاً قابل درک است اما از سوی دیگر باید بپذیریم که تولد صنایع جدید اقتضای عصر دیجیتال و جهان الکترونیک است.
این تهیهکننده افزود: با گسترش ابزار توزیعی و البته تولیدی و ورود فناوریهای نوین مانند وی.او.دیها در ایران و اقصی نقاط جهان، لذت تماشای فیلم بر روی پرده نقرهای از این پس تنها ویژه سینمادوستان حرفهای ست که مایلند در یک فضای جمعی و ابعاد بزرگتری تحت تأثیر فیلم قرار بگیرند.
وی با اشاره به سبک زندگی بشر در جوامع مختلف تصریح کرد: بسیاری از مردم عادی دیدن فیلم در سینما و یا قاب تلویزیون و تلفن همراه برایشان چندان تفاوتی ندارد و به نظر میرسد کمپانیهای معتبر و سرمایهگذاران باید به روشهای مختلف مردم را برای حضور در سالنها ترغیب کنند.
این مدرس دانشگاه به تولید آثار سینمایی با تکنیکهای هیجانانگیز میدانی و بصری و بهرهمندی از رنگ و نور و وسعت و عمق صحنههایی که دیدگان مخاطب را به خود جلب نماید اشاره کرد و گفت: فرهنگسازی در این زمینه بین اقشار مختلف بهویژه کودکان برای رجوع به سینما در اولویت است.
الهی گفت: پلتفرمها بر مبنای نیاز اجتماعی و فرهنگی و بر پایه قواعد عرضه و تقاضا وارد میدان شدهاند؛ لذا نمیتوان آنها را تهدیدی برای سینما دانست. این یک واقعیت که مردم برای استفاده از محصولات فرهنگی باید نسبت به روش ارائه و نمایش آنها اقناع شوند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی و هزینههای حضور در سالنهای سینمایی با خانواده، بدیهی ست که مردم ترجیح میدهند فیلم را در محل سکونت خود با هزینهای بسیار پایینتر ببینند.
وی در پایان گفت: رقابت بین پلتفرمها ضروری و طبیعی ست اما از نظارت بر تولیدات و نحوه فعالیت آنان از سوی مراجع قانونی هرگز نباید غافل شد. با تعریف دقیق از مکانیسمهای نظارتی و اجرای صحیح آنها بیشک خانوادهها در یک امنیت کامل میتوانند سریال با فیلم مورد علاقه خود را به تماشا بنشینند و در این مسیر عبور تساهلی از مقررات نظارتی خیانت به حریم خانوادههاست.
انتهای پیام