جذب ۱۸۰ امام جماعت در ادارات مختلف کردستان
کد خبر: 3982543
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

جذب ۱۸۰ امام جماعت در ادارات مختلف کردستان

مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه اداری در سطح استان امام جماعت دارد که از بین طلاب فارغ‌التحصیل استان بکارگیری شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی سنندج شامگاه گذشته، 15 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: ترویج و جذب طلبه و خدمت به طلبه‌های دینی و حجره‌های سنتی و مدارس علوم دینی اولویت ما در مرکز بزرگ اسلامی شعبه سنندج بوده است.

وی با اشاره به فعالیت شش مدرسه علوم دینی برای پرورش و جذب طلاب فعال افزود: از سال 90 و با آغاز فعالیتم به عنوان مسئول مرکز بزرگ اسلامی سنندج توانستیم هشت حجره سنتی برای پرورش طلبه‌های زیر نظر مدارس علوم دینی ایجاد کنیم که هر کدام از این حجره‌ها بالای 15 تا 20 نفر طلبه را زیرپوشش خود قرار داده‌اند.

مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی سنندج بیان کرد: احیای دوباره مدرسه روستای باینچوب به عنوان یکی از مدارسی که علمای دینی بزرگ را تربیت کرده از دیگر اولویت‌ها بود که به لطف خدا در سایر مدارس علوم دینی اهل سنت فعالیت‌های خوبی انجام شده است. امروز در حاشیه شهرهای سنندج حجره‌های سنتی فعال شده و با بهره‌گیری از روش قدیمی و در عین حال استفاده از علوم جدید، تربیت طلاب علوم دینی در مدارس اهل سنت در حال توسعه است.

ماموستا بهمنی با تقدیر از عملکرد موفق مدرسه علوم دینی مسجد قبا در جذب طلاب و طلبه‌های علوم دینی بیان کرد: بکارگیری علما و ماموستایان در ادارات به عنوان امام جماعت از اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است. و در حال حاضر 180 دستگاه اداری در سطح استان امام جمعه دارد که از بین طلاب فارغ التحصیل بکارگیری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضور فعال علما و ماموستاها در رسانه ملی برای حضور در برنامه‌های دینی یادآور شد: 180برنامه فکری و مذهبی در راستای فقه مذهب امام شافعی ضبط و پخش و برگزاری محافل انس با قرآن در ماه رمضان و سایر ماه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی این چند سال اخیر بوده است.

تقویت روح اخلاص

ماموستا ساعد موچشی، سرپرست جدید مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در ادامه این مراسم اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام ما را از بت‌پرستی و شرک نجات و به سمت یکتاپرستی و توحید هدایت کرد.

وی با اشاره به توفیق خدمتگزاری در مرکز بزرگ اسلامی افزود : در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با الگوبرداری از سیره بزرگان بتوانم نقش مؤثری در این عرصه داشته باشم.

سرپرست جدید مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: تمام هر آنچه که از مال و فرزند و توفیق و برکت داریم از سوی خداوند تبارک و تعالی به ما داده شده است و باید با حرکت در مسیری که پیامبر مکرم اسلام تعریف کرده زمینه سعادتمندی خود در دنیا و آخرت را فرهم کنم.

وی تقویت روح اخلاص را ضروری خواند و یادآور شد: انسان مسلمان در فرهنگ دینی رها نشده و خداوند برنامه‌هایی برای او تعیین کرده است و ما باید با مراقبت از تک تک اعمال خود بتوانیم زمینه سعادتمندی خود در روز قیامت و در پیشگاه الهی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha