صدور ۳۴ حکم جایگزین حبس به نفع محرومان قزوین
کد خبر: 3982398
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

صدور ۳۴ حکم جایگزین حبس به نفع محرومان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، آرای جایگزین حبس ۳۴ محکوم، برای کمک به نیازمندان و محرومان صادر شده است.

صدور ۳۴ حکم جایگزین حبس، به نفع محرومان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، بیان کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای خدمت به نیازمندان و محرومان است.

وی با اشاره به خدمات شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌هایی که طی یکی دو سال اخیر ایجاد شده، استفاده از ظرفیت قانونی مجازات‌های جایگزین حبس است به نفع محرومین و کمک به خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای بهره‌مندی خانواده‌های ولی نعمت تحت حمایت این نهاد از این ظرفیت قانونی، با مجموعه دستگاه قضایی استان قزوین تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده و قضات محترم در سطح استان قزوین با در نظر گرفتن شرایط محکوم و نوع جرم، احکام مجازات جایگزین حبس برای کمک به خانواده‌های نیازمند صادر می‌کند.

وی افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۴ رأی به ارزش ۲۰۸ میلیون تومان صادر شده است که این مبلغ برای محرومان و نیازمندان هزینه شده ضمن اینکه آرای صادره در هر حوزه قضایی برای نیازمندان همان منطقه صرف شده است.

حق‌گویان اعلام کرد: تعداد ۱۰ رأی در قزوین، ۶ رأی در تاکستان، ۱۰ رأی در بوئین‌زهرا، یک رأی در آوج، دو رأی در آبیک، یک رأی در خرمدشت و چهار رأی در حوزه قضایی آبگرم صادر شده است.

وی توضیح داد: از آرای صادره دو رأی خدمات عمومی رایگان، دو رأی تأمین مواد غذایی، یک رأی برای تأمین کالای مورد نیاز مددجویان، یک رأی برای خرید تبلت دانش‌آموزی و ۲۸ رأی کمک نقدی به نیازمندان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر استفاده از این ظرفیت، از همکاری وکلای نیکوکار برای ارائه خدمات وکیل معاضدتی به مددجویان در دعاوی استفاده می‌کند تا حقوق آن‌ها تضییع نشود.

انتهای پیام
captcha