ساخت هتل در محل مسجد ویران شده اویغورها در چین
کد خبر: 3981423
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

ساخت هتل در محل مسجد ویران شده اویغورها در چین

انتشار نقشه‌های ساخت هتل هیلتون در محل مسجد ویران شده اویغورها، که به دستور حزب کمونیست چین تخریب شد، خشم و محکومیت گروه‌های مختلف مسلمانان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از واشنگتن پست، این خبر که اولین بار در نشریه تلگراف منتشر شد نشان می‌دهد که قرار است هتل هیلتون در محوطه مسجد تخریب شده دولینگ«Duling Mosque»در شهر هوتان استان سین‌جیانگ ساخته شود.

این هتل جز مجموعه هتل‌های هولدینگ هیلتون (Hilton Worldwide Holdings Inc) است که یک سرمایه‌گذار چینی قصد ساخت آن را دارد.

براساس گزارش رسانه‌ها، با بررسی وب سایت هیلتون مشخص شد که در حال حاضر چندین املاک متعلق به گروه هیلتون در استان سین‌کیانگ وجود دارد.

این طرح‌ واکنش شورای روابط آمریکایی – اسلامی (CAIR) را به دنبال داشته است؛ این شورا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد نوشت: اگر شرکت هیلتون، ساخت هتل را در محل یک مسجد تخریب شده، انجام دهد، به دولت چین در پاکسازی فرهنگی علیه اویغورها کمک خواهد کرد. کمک به پاکسازی اویغورها کمک به نسل‌کشی آنها است.

مسجد دولینگ«Duling Mosque» یکی از مساجد شهر هوتان بود که در سال 2018 ویران شد؛ تصاویر منتشر شده توسط ماهواره نشان می‌دهد که این مسجد به طور کامل با بلدوزر تخریب شده است.

شهر هوتان در جنوب غربی استان سین کیانگ قرار دارد که جمعیت آن حدود 500 هزار نفر برآورد شده است؛ بیشتر جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
captcha