مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران برپا شد
کد خبر: 3981185
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران برپا شد

مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران، امروز ۹ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام زارعی، امام جمعه اهل تشیع کامیاران برپا شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام زارعی، امام جمعه اهل تشیع کامیاران امروز، 9 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران، اظهار کرد: روحانیون و ماموستاها انسان‌های بزرگواری هستند که با خلوص نیت و از سر صدق و صفا در سخت‌ترین شرایط در روستاها مشغول تبلیغ هستند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی روحانیون، افزود: مشکلات اقتصادی و مسائل پیرامون این حوزه در بین علمای اهل سنت و تشیع در این استان مشترک است.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران با بیان اینکه حمایت از حوزه‌های علمیه باید ریشه ای دیده شود، بیان کرد: باید روحانیون دنبال منابع پایدار باشند و بخشی از موقوفات به سمت ترفیع طلاب سوق داده شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه از انسان باقی می‌ماند خدمات، دلسوزی‌ها و خاطرات است، گفت: مسئولیت‌ها از یک شخص به شخص دیگری گردش می‌کند از این فرصت‌هایی که به دست می‌آید باید در مسیر خدمت بهره بگیریم.

تعریف امانت در دین مبین اسلام

حجت‌الاسلام جعفر سبحانی، مسئول جدید مرکز بزرگ اسلامی کامیاران با تاکید بر استفاده از تجربیات مسئولان قبلی مرکز بزرگ اسلامی کامیاران، گفت: تکریم ارباب رجوع و علما و ماموستایان خط قرمز ما است و در این راستا کوتاه نخواهیم آمد.

وی به اهمیت مسئولیت پذیری اشاره کرد و افزود: اگر مراجعه کوتاهی به آموزه‌های اسلامی داشته باشیم شاهدیم که دین مبین اسلام از مسئولیت به نام امانت تعریف کرده است نه اینکه یک طعمه و فرصت!

مسئول جدید مرکز بزرگ اسلامی کامیاران بیان کرد: پست و مقام طعمه نیست، امانتی است که بر گردن انسان سنگینی می‌کند. امیدواریم بتوانم از تجربیات مسئولان قبلی در مسیر خدمت به جامعه هدف بهره کافی و وافی ببرم.

وی افزود: مسئولیت‌ها امانتی سنگین است و در روز قیامت موجب رسوایی و پشیمانی است مگر اینکه کسی مسئولیت را بگیرد و حق آن را ادا کند و به وظیفه خود عمل کند.

سبحانی استفاده از تجربیات مسئولان قبلی مرکز را از اولویت‌های خود بیان کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع و تکریم علما و ماموستایان خط قرمز ما است و در این راستا کوتاه نخواهیم آمد.

وی یادآور شد: همفکری با علمای شهر اعم از علمای شیعه و سنی، افراد صاحب نظر برای خدمت بهتر به جامعه هدف در اولویت ما است و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرم.

انتهای پیام
captcha