ایجاد مرکز جامع توانمندسازی زنان نیازی برای رفع آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3981107
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

ایجاد مرکز جامع توانمندسازی زنان نیازی برای رفع آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه توجه به حجم بسیار آسیب‌های اجتماعی برای زنان در جامعه تأکید کرد: ضرورت دارد به فکر ایجاد مرکز جامع توانمندسازی زنان باشیم تا جامعه هدف آموزش‌های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه را ببیند و توانمند شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در بازدید از انجمن خیریه تلاشگران سلامت بانوان کرمان، با اشاره به اینکه باید از مسئولان مطالبه‌گری شود تا وظایف خود را پیگیری کنند، افزود: کارشناسان این معاونت در امور زنان، مشاوره و خانواده و همچنین در زمینه بازتوانی معتادین فعالیت می‌کنند؛ به همین جهت شرح وظایف دستگاه‌ها در این خصوص را تدوین و ابلاغ خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: همچنین دفتر حمایت از زنان و کودکان در دادگستری مرکز کرمان فعال است و همه موارد مربوطه را در کوتاه مدت پیگیری می‌کند اما در دراز مدت ضرورت دارد به فکر ایجاد مرکز جامع توانمندسازی زنان باشیم تا جامعه هدف آموزش‌های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه را ببیند و توانمند شوند.

این مقام قضایی ادامه داد: پیشنهاداتی در رابطه با مرکز جامع توانمندسازی بانوان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ارائه شده است و ما مصمم هستیم در این خصوص جلساتی را برگزار کنیم تا با بررسی جزئیات مطرح شده، به نتیجه مطلوب دست یابیم.

قویدل سپس با یادآوری اینکه در مرکز استان مرکز ماده ۱۵ وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به جمعیت زنان آسیب دیده و در معرض آسیب کرمان، نیاز به مرکز ماده 15 احساس می‌شود تا با حضور به موقع زنان در این مرکز از آسیب‌های اجتماعی بیشتر پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دفاتر تسهیل‌گری، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین زنان و کودکان فعال هستند اما در این خصوص خط و مشی واحد و انسجام وجود ندارد، بنابراین بایستی دست به دست هم بدهیم تا به‌صورت هدفمند و با هدف مشترک، مشکلات را قابل حل کنیم. چراکه این وضعیت زیبنده نظام اسلامی نیست و کوتاهی هیچ یک از مسئولان و افراد تاثیرگذار نیز قابل اغماض نمی‌باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: دستورالعمل و قانون‌های بسیاری در حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب و همچنین بازتوانی معتادین وجود دارد اما باید تقسیم کار شده و گروه‌های مختلف، داوطلبین و خیریه‌ها طبق برنامه‌ای هدفمند پیش بروند، البته اقداماتی که به‌صورت گمنام نیز انجام شده قابل تقدیر است.

قویدل بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان آمادگی دارد تا گزارشات را از طریق دادستان‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری و اطلاع‌رسانی کند.

یادآوری می‌شود، انجمن خیریه تلاشگران سلامت بانوان کرمان با ظرفیت پذیرش 30 نفر از زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، جهت توانمندسازی آنها تلاش می‌کند، اغلب بانوان مشغول در این مرکز با مشکلات اجتماعی، اقتصادی و آموزشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 همچنین در پنج سال گذشته ۲۱۶ نفر بیمار درگیر اعتیاد به این مرکز پا گذاشته‌اند که ۱۶۵ نفر آنها لغزش داشته‌ و دلیل عمده این بازگشت‌ها نبود کمپ ترک اعتیاد زنان در کرمان مطرح شده است.

انتهای پیام
captcha