60 درصد نوجوانان و جوانان با اصرار همسالان به اعتیاد روی می‌آورند
کد خبر: 3981021
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

60 درصد نوجوانان و جوانان با اصرار همسالان به اعتیاد روی می‌آورند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح کانون یاریگران زندگی در 584 مدرسه استان اجرا می‌شود، گفت: باید مهارت «نه گفتن» را در دانش‌آموزان تقویت کنیم چراکه 60 درصد نوجوانان و جوانان بخاطر تعارف و اصرار همسالان به اعتیاد روی می‌آورند.

60 درصد نوجوانان و جوانان با اصرار همسالان به اعتیاد روی می‌آورندبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، هشتم تیرماه در جلسه شورای معاونان استان، اظهار کرد: باید با آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان  و خانواده‌هایشان، حقایق مربوط به اعتیاد و مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم و زندگی‌ها را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح یاریگران زندگی می‌تواند به احیای زندگی دانش‌آموزان و کودکان در معرض آسیب کمک کند، بیان کرد: باید مهارت «نه گفتن» را در دانش‌آموزان تقویت کنیم، چراکه 60 درصد نوجوانان و جوانان به‌خاطر تعارف و اصرار همسالان به اعتیاد روی می‌آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تولید محتواهای آموزشی و پیشگیرانه برای دانش‌آموزان و اولیای آنان در قالب ویدئوهای کوتاه و بارگذاری این محتواها در شبکه شاد، خبر داد و اظهار کرد: برگزاری نشست‌های توجیهی برای کارشناسان، اجرای طرح یک پروژه کوچک در هر مدرسه تحت پوشش و ارسال برترین‌ها به جشنواره نوجوان سالم و اجرای پویش «من یک یاریگر زندگی هستم» در استان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در حیطه مبارزه با مواد مخدر به‌شمار می‌رود.

واقعی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی پویش «من یک یاریگر زندگی هستم» در استان، آشناسازی دانش‌آموزان و پوشش بیشتر جامعه هدف باطرح کانون یاریگران زندگی است.

یادآور می‌شود، به‌دنبال اجرای این پویش در مدت زمان یک روز، 120 درصد دانش‌آموزان عضو کانون، به عضویت کانال کشوری یاریگران زندگی درآمدند.

انتهای پیام
captcha