یک مرحله‌ای شدن رسیدگی به پرونده‌ها در ۹۰ حوزه قضایی از جمله خوشاب
کد خبر: 3980112
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

یک مرحله‌ای شدن رسیدگی به پرونده‌ها در ۹۰ حوزه قضایی از جمله خوشاب

رئیس دادگستری خوشاب با تأکید بر برخورد با اشرافی‌گری در میان مسئولان و ساده‌‌زیست بودن آنان، گفت: در ۹۰ حوزه قضایی در یک‌سال گذشته از جمله شهرستان خوشاب رسیدگی به پرونده‌ها یک مرحله‌ای شده و صرفه‌جویی بسیاری از نظر مالی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها وجود داشته است.

اشرافی‌گری برای مسئولان سَم استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید جعفر طیار صابری، رئیس دادگستری خوشاب در جمع مردم سلطان‌آباد که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه در مسجد گلشن این شهر سخنرانی می‌کرد با تأکید بر اینکه اشرافی‌گری برای مسئولان سَم است و مسئولی که به سمت اشرافی‌گری برود نمی‌تواند فقر و محرومیت جامعه را احساس کند، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولان باید ساده‌زیست باشند. مردم از اشرافی‌گری مسئولان متنفر هستند و این موضوع را در انتخابات 28 خرداد ثابت کردند.

صابری با بیان اینکه امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و حضور حجت الاسلام رئیسی در پست ریاست جمهوری با ارائه طرح و لایحه‌ای اشرافی‌گری دولت‌ها از بین برود، گفت: در ۹۰ حوزه قضایی در یکسال گذشته از جمله شهرستان خوشاب رسیدگی به پرونده‌ها یک مرحله‌ای شده و صرفه‌جویی بسیاری از نظر مالی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها وجود داشته است. 

وی با اشاره به کاهش شدید قتل در خوشاب گفت: آمار قتل به شدت کاهش یافته و این افتخار بزرگی برای این شهر است.

صابری با بیان اینکه افراد شرور حق حضور در خوشاب را ندارند و ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای در این شهرستان تشکیل شده است، گفت: ما این موضوع را به تک تک افراد در زندان و چهره به چهره اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

 رئیس دادگستری خوشاب با اظهار اینکه ما از محکومیت افراد خوشحال نمی‌شویم، اضافه کرد: برای ایجاد امنیت و آرامش مردم حاضریم جانمان را فدا کنیم.

وی با تبریک به شوراهای جدید و تشکر از همکاری شوراهای قبلی در پیشگیری از جرایم با نصب دوربین در برخی از روستاها، اضافه کرد: شوراهای اسلامی نسبت به شلوغی دادگستری و آسیب‌های اجتماعی محیط روستایشان بی‌تفاوت نباشند.

رئیس دادگستری خوشاب با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم افزود: همه ما امنیت‌مان را مدیون خون شهدا و شهدای مدافع حرم هستیم که غریبانه و در سکوت با خانواده‌ها و فرزندانشان خداحافظی کردند.

انتهای پیام
captcha