خاطرات جهادگران قمی در دوران پاندمی کرونا ثبت و ضبط شود
کد خبر: 3979828
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
استاندار قم:

خاطرات جهادگران قمی در دوران پاندمی کرونا ثبت و ضبط شود

استاندار قم با اشاره به اینکه خاطرات همدلی جهادگران فعال قمی در دوران کرونا باید ثبت و ضبط شود، افزود: در دوران کرونا شاهد حضور قشر کثیری از مردم بودیم که شاید هیچ مسئولیت و وظیفه‌ای نداشتند اما با روحیه جهادی، فداکارانه به صحنه آمدند و نقش‌آفرینی و وقت و انرژی خود را صرف مبارزه با بیماری کرونا و حمایت از بیماران کرونایی کردند.

خاطرات جهادگران قمی ثبت و ضبط شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم امروز سوم تیرماه در آیین نکوداشت بانوان جهادگر فعال قمی در موج چهارم کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: در دوران کرونا هیچ پزشک و پرستاری در کشور ما مسئولیت و کار خود را رها نکرد و همگی با روحیه جهادی پای کار ماندند در قم این روحیه جهادی با حضور طلاب و دانشجویان جهادی پررنگ‌تر بود و الگویی برای  سراسر کشور شد.

وی با اشاره به اینکه خاطرات همدلی جهادگران فعال قمی در دوران کرونا باید ثبت و ضبط شود، افزود: در دوران کرونا شاهد حضور قشر کثیری از مردم بودیم که شاید هیچ مسئولیت و وظیفه‌ای نداشتند اما با روحیه جهادی، فداکارانه به صحنه آمدند و نقش‌آفرینی و وقت و انرژی خود را صرف مبارزه با بیماری کرونا و حمایت از بیماران کرونایی کردند.

سرمست گفت: در شرایطی که اموات کرونایی غریبانه و در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شدند، بسیاری از جهادگران قمی برای برای غسل و دفن آن‌ها داوطلبانه پا به صحنه گذاشتند و در این امر سخت و دشوار همراهی کردند.

وی با بیان اینکه قم پیشگام تدوین بسیاری از دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در کشور شد، اظهار کرد: در ایام کرونا در زمینه غسل و دفن اموات کرونایی با کمبود نیروی انسانی که قاطعانه و شجاعانه در صحنه حضور داشته باشد، مواجه بودیم که این خلأ با حضور جهادگران قمی مرتفع شد.

استاندار قم تصریح کرد: فرهنگ ایرانی یک فرهنگ عاطفی و دینی است لذا برای اموات احترام ویژه‌ای قائل هستیم و مراسمات مختلفی برگزار می‌کنیم از این رو در آغاز مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در قم، تاکید ما بر غسل و دفن اموات کرونایی با حفظ شئونات اخلاقی و احترام ویژه بود علی‌رغم اینکه سخت‌گیری‌های ما در این زمینه با مخالفت‌هایی نیز همراه شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی گروه‌های جهادی در ایام کرونا از قم آغاز شد، ادامه داد: بسیاری از گروه‌های جهادی شکل‌گرفته در شهر قم به سراسر کشور اعزام شدند، گروه‌های جهادی قمی در بیمارستان‌های استانی در بخش کرونایی خوش درخشیدند.

سرمست به اثرات حضور جهادگران قمی در بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: حضور فعال جهادگران قمی بر سر بالین بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها سبب پشتیبانی و تقویت روحیه خدمت‌گزاری در کادر درمان و پزشکی و ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه شد.

وی پای کار آمدن گروه‌های خیرین قمی در ایام کرونا را از تاثیرات حضور گروه‌های جهادی دانست و بیان کرد: تعداد گروه‌های جهادی در قم آن‌چنان بالا بود که در حوزه‌های مختلف تقسیم کار انجام شد؛ ارسال پیامک تسلیت جهت تسلی دادن به خانواده‌های داغدار در ایام کرونا از سوی گروه‌های جهادی قمی از ابتکارات استان قم به شمار می‌رود که به خوبی انجام شد که در سایر استان‌ها هنوز به این امر نپرداختند.

توسعه زیرساخت‌های درمانی قم در اوج بحران کرونا

استاندار قم با اشاره به اینکه کرونا یک تهدید جدی بود که آن را به فرصت تبدیل کردیم، افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان قم، ۲ بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) و بیمارستان مادر در دوران کرونا تکمیل و آماده شد و در ذیل ساخت و راه‌اندازی این ۲ بیمارستان ۴۵۰ تخت به زیرساخت درمانی استان اضافه شد.

وی با ذکر این نکته که ساخت ۲ بیمارستان در قم در اوج بحران کرونا انجام شد، اظهار کرد: ما مردمانی در استان قم داریم که در ایام کرونا نشان دادند روحیه جهادی و داوطلبانه و فداکار بودن همچنان در سطح جامعه موج می‌زند.

سرمست با بیان اینکه این روحیه جهادی ویژه در بانوان و دختران استان نیز وجود دارد، یادآور شد: پای کار بودن جوانان و بانوان استان در شرایط سخت و دشوار سبب روحیه‌بخشی به مسئولان و مدیران استانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 91 جلسه ستاد بحران در استان قم تا به امروز اظهار کرد: هم‌اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار داریم و وضعیت استان قم نسبت به کلیه مراکز استان‌ها مطلوب‌تر است که همدلی و هماهنگی و روحیه جهادی مردم قم سبب بهبود این وضعیت شده است درواقع جهادگران قمی سهام‌داران وضعیت مطلوب از نظر کرونا در قم هستند.

انتهای پیام
captcha