ساده‌انگاری کرونا سبب ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد و سلامت جامعه می‌شود
کد خبر: 3979585
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

ساده‌انگاری کرونا سبب ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد و سلامت جامعه می‌شود

استاندار قم گفت: تجربه چهار موج گذشته نشان داده است که هر موقع با ساده‌انگاری کرونا روبه‌رو شدیم که ضربات مهلک و جبران‌ناپذیری به اقتصاد و سلامت جامعه وارد شده و این خطر هم‌اکنون در کمین قم است.

ساده‌انگاری کرونا سبب ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد و سلامت جامعه می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم دوم تیرماه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم، اظهار کرد: خیز موج جدید کرونا در جنوب کشور نمایان است و در صورتی که تدابیر لازم اندیشیده نشود احتمال ورود به شرایط دشوارتر جدی است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی قم گفت: در صورتی که مردم و مسئولان بخواهند در مسیر ساده‌انگاری وضعیت کرونایی حرکت کنند بار دیگر ممکن است این استان با امواج جدید بیماری روبه‌رو شود.

سرمست اظهار کرد: با افزایش واکسیناسیون عمومی در این استان حجم شکنندگی وضعیت کرونایی کاهش یافته و شاهد استمرار بیشتر شرایط کم خطر خواهیم بود.

استاندار قم گفت: قم یکی از چهار مرکز استان در سطح کشور است که وضعیت کرونایی در آن زرد و شرایط کلی کرونا در این استان مطلوب است اما عادی‌انگاری کرونایی می‌تواند وضعیت استان را دگرگون کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه مر قانون در این استان برگزار شد و کمترین حاشیه در روند انتخابات و بعد از آن به‌وجود نیامد.

سرمست اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی انتخابات ۲۸ خردادماه با پیش‌بینی‌های دانشگاه علوم پزشکی، اصول و اساس موازین بهداشتی در آن رعایت شد.

وی گفت: مشارکت در انتخابات بالاترین مؤلفه امنیت ملی نظام است و مسئولان باید همواره خود را مدیون و مرهون رأی اعتماد مردم باشند.

استاندار قم اضافه کرد: آزمون بزرگ انتخابات با وجود تمام تنگناهای موجود به‌صورت مطلوبی برگزار شد و تمام مراحل اجرایی آن مورد تأیید هیئت‌های اجرایی و نظارت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم در استان قم چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، یادآور شد: در روند برگزاری انتخابات به‌صورت جزئی شاهد تراکم جمعیت در برخی شعبات اخذ رأی بودیم که با همکاری ناظران بهداشتی مدیریت شد.

انتهای پیام
captcha