دومین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان برگزار شد
کد خبر: 3979557
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

دومین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان برگزار شد

دومین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان ویژه استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کرمانشاه و مرکزی با موضوع «مدیریت نوآوری با رویکرد نوآوری باز» به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

دومین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، دومین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان ویژه استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کرمانشاه و مرکزی با موضوع «مدیریت نوآوری با رویکرد نوآوری باز» به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل، سه شنبه یکم تیرماه به صورت مجازی برگزار شد.

در این کارگاه که از مجموعه رویداد‌های کارآفرینی جهاددانشگاهی و برنامه شتابدهی کسب و کار‌های فناورانه جوانان می‌باشد، حسین بختیاری، معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی گفت: نوآوری به واسطه ارتباط با توسعه اقتصادی مرتبط به عنوان ترکیب جدیدی از منابع مولد ثروت است.

بختیاری، به ارائه تعاریف مختلف مدیریت نوآوری پرداخت و خاطرنشان کرد: این نوع مدیریت عبارت از مجموعه‌ای از تلاش‌های هدفمند و نظام‌یافته است که به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری در سازمان‌های اجتماعی و محیط‌های کسب و کار و پیاده‌سازی و تبدیل آن‌ها به کالا‌ها و خدمات نوین و مبادله آن‌ها با ارزش‌های اقتصادی و پولی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نوآوری باز، شرکت را به سمت بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی در کسب و کار خود و فراهم کردن امکان استفاده سایر شرکت‌ها از ایده‌های نوآورانه آن شرکت سوق می‌دهد، اضافه کرد: با این کار ریسک‌ها و هزینه‌ها مدیریت می‌شود و روند پیشرفت‌های فنی سرعت می‌گیرد.

معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی، دسترسی به دانش و ایده‌های نوآورانه بیشتر، استفاده از دیدگاه‌های جدید و پرهیز از عمل کردن به شیوه‌ای ناآگاهانه، توسعه سریع‌تر، دسترسی به افراد ماهر و متخصص، ریسک توسعه کمتر، دریافت کمک‌های عمومی و کسب سود بیشتر از طریق همکاری را از مزایای نوآوری باز عنوان کرد.

بختیاری با بیان اینکه این نوع نوآوری توانایی جذب و استفاده از دانش‌های خارجی را یکی از مهمترین‌ترین قابلیت‌های هر شرکتی می‌داند، تصریح کرد: نوآوری باز برای کسب و کار‌ها یک راه سودآور است، زیرا می‌تواند هزینه‌ها و مدت زمان معرفی محصول به بازار را کاهش و تمایز محصولات را افزایش دهد و از سوی دیگر جریان‌های درآمدی جدیدی برای شرکت ایجاد نماید.

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

انتهای پیام
captcha