مشکلات اشتغال و تورم ناشی از بد عمل کردن است
کد خبر: 3979137
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

مشکلات اشتغال و تورم ناشی از بد عمل کردن است

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در قسمتی از آیه 66 سوره مائده خداوند متعال می‌فرماید: اگر مشکل بیکاری، اشتغال، تورم و ...دارید ناشی از آن است که بد عمل می‌کنید.

مشکلات اشتغال و تورم ناشی از بد عمل کردن استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عادل پیغامی، دبیر علمی کنگره و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، امروز 31 خردادماه در آیین افتتاحیه کنگره بین‌المللی امام‌رضا(ع) که با موضوع «اقتصاد، اشتغال و تولید» در واحد خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خداوندمتعال در آیه 66 سوره مائده می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ ۚ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ ۖ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ؛ اگر اهل دین و اهل کتاب به قرآن، تورات و انجیل عمل کرده و آنها را اقامه می‌کردند، از بالای سر و زیر پایشان می‌خوردند. حتی اگر می‌خواهید دنیایتان آباد شود راهش اقامه کتب آسمانی است.» بعضی از اهل کتاب و دین مقتصدند و بیشترشان بد عمل می‌کنند، یعنی اگر مشکل بیکاری، اشتغال، تورم و... دارید ناشی از آن است که بد عمل می‌کنید.

وی ادامه داد: مسئولان آستان قدس رضوی این تشخیص را دادند که امسال بر شعار سال و بر حوزه اقتصادی تاکید کنیم و تلاش خواهیم کرد در کمسیون‌ها و نشست‌های مختلف که موضوعات اقتصادی برگزار خواهد شد در بخش‌های مختلف اتاق فکری برای حل مشکلات کشور مخصوصا با استقرار دولت جدید شویم.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: چون نام امام رضا(ع) در این کنفرانس می‌درخشد، امیدوار هستیم اتاق فکری بر اساس تعالیم قرآن و عترت شویم.

پیغامی بیان کرد: حوزه بخش اقتصادی خصوصی کشور را در طول سال جهت موضوع‌شناسی محورهای مسکن، بین‌الملل، انرژی، عمران، کشاورزی، اصناف مختلف و... به کمک می‌طلبیم و امیدوار هستیم به یمن سازمان آستان قدس رضوی این کنفرانس مانند سال گذشته به خروجی‌های علمی خوبی دست یابد و مقالات و نشست‌های علمی در قالب سیاست‌نامه‌هایی به یک خروجی به عنوان اتاق فکر برای برنامه‌ریز‌ی‌‌های موجود در قوای مختلف سه‌گانه منتج شود.

4 ضلع درگیر در حل مسایل اقتصادی کشور در کنار هم قرار گیرند

در ادامه مرتضی رجوعی، رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، به‌ویژه در حوزه اقتصاد همکاران ما در معاونت پژوهشی دانشگاه و دبیرخانه کنفرانس تصمیم گرفتند در راستای شعار سال موضوعات علمی را سازماندهی کرده و امیدوار هستیم تلاش این حوزه‌ها بتواند به بخشی از مشکلات کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایامی هستیم که انتخابات خوبی برگزار شد و امیدوار هستیم نتایج این نشست و نتایج گفت‌وگوها در اختیار دولتمردان و ذی‌نفعان قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات حوزه اقتصادی مرتفع شود.

رجوعی افزود: در این کنفرانس، ایده‌ای مطرح شد و این بود که چهار ضلع درگیر در حل مسایل اقتصادی کشور در کنار هم قرار گیرند. قشر اول اساتید و صاحب‎نظران دانشگاه در حوزه اقتصاد و به‎ویژه حوزه اقتصاد اسلامی هستند، تا از نظراتشان بهره‌مند شویم.

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: قشر دوم سیاستگذاران و مجری‌ها بوده و طبیعتا مجلس شورای اسلامی و مشخصا کمسیون اقتصادی مجلس هستند که به عنوان ناظر می‌توانند نقش خوبی داشته باشند و به‌عنوان ضلع دوم در کنار ضلع اول قرار گیرند.

وی بیان کرد: ضلع سوم، فعالان اقتصادی، تجار و صنعتگران هستند که عرصه عمل به شمار می‌آیند و ضلع چهارم نیز تجارب گذشته‌ای است که در سازمان اقتصادی رضوی داشتیم و چشم‌اندازی که می‌تواند برای آینده داشته باشد تا به‌عنوان یک مصداق عملی در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی شده و به این طریق به رفع معضلات و مشکلات اقتصادی کشور کمک شود.

انتهای پیام
captcha