کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» رونمایی شد
کد خبر: 3977334
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم؛

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» رونمایی شد

دبیر میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از رونمایی کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علیزاده موسوی خبر داد.

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» رونمایی شدبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم، مرتضی غرسبان، دبیر میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی گفت‌وگویی، با اشاره به رونمایی از کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علیزاده موسوی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: این کتاب به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده است.

وی به معرفی اجمالی کتاب مذکور پرداخت و اظهار کرد: این کتاب در 337 صفحه و طی چهار فصل به نقد و بررسی دیدگاه‌های «آنجلیکا نویورت» می‌پردازد، به این‌گونه که در فصل نخست، مبانی دیدگاه این مستشرق، در فصل دوم دیدگاه وی در زمینه رابطه قرآن با کتاب مقدس، در فصل سوم شاخصه‌های این دیدگاه و در فصل چهارم نقد و ارزیابی آن مورد بحث قرار می‌گیرد.

غرسبان در ادامه مسئله مطرح در میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن را ضعف حضور ادبیات و مرجعیت قرآن در فرهنگ عمومی و تخصصی دانست و گفت: برای حل این مسئله سه کارگروه فرهنگ عمومی، مرجعیت علمی قرآن و قرآن و مستشرقان تشکیل شده است.

دبیر میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: کارگروه قرآن و مستشرقان با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل شده و نقدهایی که خاورشناسان و مستشرقان به قرآن کریم و معارف آن دارند را مورد بررسی قرار می‌دهد و به‌صورت نقادانه به بررسی آثار مستشرقان در خصوص معارف دینی و قرآن کریم می‌پردازد و آنها را به چالش می‌کشد.

وی بیان کرد: گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بخش استشراق را بر عهده گرفته و موظف شده است طرح‌های مطرح شده در این کارگروه را در راستای حل مسئله میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن با رویکرد مسئله‌محوری پیش ببرد.

انتهای پیام
captcha