انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال ایثارگران در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3976273
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

انعقاد تفاهم‌نامه اشتغال ایثارگران در چهارمحال‌وبختیاری

تفاهم‌نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری چهارمحال‌وبختیاری منعقد شد، طبق این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال ۱۲۰۰ جانباز و فرزندان این قشر در این استان فراهم خواهد شد.


به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، تفاهم‌نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری چهارمحال و بختیاری امروز ۱۸ خردادماه در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری، منعقد و مقرر شد زمینه اشتغال ۱۲۰۰ جانباز و فرزندان این قشر در این استان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: مردم ایران در برهه‌های مختلف در هر جایی که نیاز به حضور آن‌ها وجود داشت در صحنه حضور پیدا کردند و فتنه‌های دشمن را حتی در هزاران کیلومتر خارج از مرزهای کشور خنثی کردند.

وی ادامه داد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس رزمندگان با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند، در آن دوران کمبود تجهیزات نظامی به‌شدت احساس می‌‍شد، اما امروز شاهدیم که جوانان ایرانی وارد عرصه شدند و در حال حاضر جزو کشورهای برتر جهان از نظر تجهیزات نظامی از جمله پهباد و ... هستیم.

اوحدی با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ سال تحقق برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، عنوان کرد: حدود ۷۱ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن جامعه ایثارگری در کشور تملک شده است، مدیران برای حل مشکلات جامعه ایثارگری باید با قدرت حرکت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگری در بحث درمان، گفت: خوشبختانه در سال‌جاری عمده مشکلات این قشر در بحث درمان حل شده است، اگر ایثارگران و جانبازان به مراکز درمانی که طرف قرارداد بنیاد شهید نیستند، مراجعه کنند، ظرف ۴۸ ساعت هزینه‌های آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سراسر کشور حدود ۱۹۰۰ جانباز قطع نخاع وجود دارد، پیش‌بینی شده وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز این قشر در درب منزل تحویل این عزیزان شود.

اوحدی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مولد جامعه ایثارگری در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: همچنین تسهیلات مسکن این قشر در سال ۱۴۰۰ تا سقف ۲۰۰ درصد افزایش یافت، برای مثال در چهارمحال و بختیاری سقف پرداخت تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری از ۱۳۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان گفت: ۷۰ هزار فقره وام مسکن در سال ۱۳۹۹ برای پرداخت به جامعه ایثارگری مصوب شد، همچنین ۵۰۰۰ فقره وام مسکن برای ایثارگرانی که مسکن مناسب ندارند، در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha