اندیشه‌های حضرت امام (ره)؛ فصل‌الخطاب مردم آزادی‌خواه / از آرمان‌های امام فاصله گرفتیم
کد خبر: 3975444
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

اندیشه‌های حضرت امام (ره)؛ فصل‌الخطاب مردم آزادی‌خواه / از آرمان‌های امام فاصله گرفتیم

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار کرد: بعد از گذشته 32 سال که از رحلت ایشان می‌گذرد شاهدیم در جای جای دنیا مورد احترام مردم آزادی‌خواه و عدالت‌جو است و از اندیشه‌های آن حضرت به عنوان فصل‌الخطاب یاد می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، امروز، 13 خرداد در آیین «سوگواره در محضر آفتاب» که به مناسبت رحلت حضرت امام(ره) و شهادت امام صادق(ع) در سالن سلمان ساوجی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این انقلاب یادگار حضرت امام بوده و در طول 42 سال اخیر آثار و برکات بسیاری از خود برجای گذارده است.

وی با تأکید براینکه باید قدردان دستاوردهای انقلاب باشیم و مردم در همه عرصه‌ها خود را وقف نظام کرده‌اند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) درس ایثار، آزادگی، صلابت، عزت و عدالت‌خواهی آموخت و جرقه‌های آن امروز در اقصی نقاط جهان در حال روشن شدن است. ایشان آرزوی اولیای خدا برای ایجاد حکومت اسلامی را محقق کرد.

سبزی لزوم پرداختن به اندیشه حضرت امام را توصیه کرد و افزود: تشریح اندیشه آن حضرت نباید تنها به ایام رحلت ایشان وایام خاص همچون دهه فجر ختم شود، اندیشه‌های ایشان مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع) و باید همواره سرلوحه امور قرار گیرد. برگرفته شدن آرمان‌های انقلاب از قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) باعث شد تا نظام از سوی همه مردم به ویژه قشر محروم مورد قبول واقع شد.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که نسل جدید باید با اندیشه‌های ناب حضرت امام (ره) در ابعاد مختلف شخصیت قرآنی، دینی، سیاسی، اجتماعی آشنا شوند، اضافه کرد: ایشان یکی از کم‌نظیرترین و ممتازترین تاریخ بشریت است که با ژرفای اندیشه خود و تلاش‌های صادقانه با نیت الهی توانست مسیر تاریخ را دگرگون و منشأ نوگرایی و نحولات عظیم در ایران، منطقه و جهان شدند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه‌های ناب و الهی امام راحل باید با دقت و حساسیت بیان شود، اظهار کرد: ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان باید در دستور کار قرار گیرد. آگاهی از چگونگی تحولات شگرف تاریخ‌ساز حق جوان و نوجوان امروزست و همه در برابر این معرفت‌افزایی مسئولیم.

سبزی یقین را یکی از شاخصه‌های حضرت امام برشمرد و ادامه داد: ایشان علی‌رغم تمام مشکلات و موانع قلبی مطمئن و دلی آرام داشت که آرامش ایشان نشئت گرفته از باور و اعتقاد بود. امروز بعد از گذشته 32 سال که از رحلت ایشان می‌گذرد شاهدیم در جای جای دنیا مورد احترام مردم آزادی‌خواه و عدالت‌جو است و از اندیشه‌های آن حضرت به عنوان فصل‌الخطاب یاد می‌شود.

وی بیان کرد: از راه امام تاحدی فاصله گرفته‌ایم و از طرفی مردم نیز از ما فاصله گرفتند. مسئولان به دنبال اشرافیت و اشرافیت‌گرایی نباشند تا مردم نسبت به آنان بدبین نشوند. حرکت در مسیر امام راحل، رهبری و انقلاب ارزشمندست و لازم است جوانان را به حرکت در این مسیر تشویق کنیم. همانند سردار سلیمانی‌ها با روحیه جهادی و انقلابی خود را فدای نظام، اسلام  اهداف متعالی دینی و الهی کردند.

سبزی حضور همیشه در صحنه مردم در عرصه‌های مختلف همچون انتخابات را برگ برنده نظام دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب به مردم ایمان داشت و مردم نیز در طول 42 سال ثابت کردند که با وجود تمام سختی‌ها، فشارها و تحریم‌ها دست از ولایت فقیه برنخواهند داشت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مردم برای انتخاب اصلح در انتخابات پیشرو دقت داشته باشند و بخش زیادی از این آگاهی و اطلاع‌رسانی برعهده رسانه‌ها و مطبوعات است. 28 خرداد روزی است که با مشارکت حداکثری برگی جدید در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha