کمبود معلم؛ مشکل مهم آموزش و پرورش
کد خبر: 3974668
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

کمبود معلم؛ مشکل مهم آموزش و پرورش

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تمام مناطق کشور با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: با وجود همه این مشکلات تلاش می‌کنیم با ساماندهی معلمان و دبیران، کلاس درس بدون معلم در مهرماه امسال نداشته باشیم.

کمبود معلم؛ مشکل مهم آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، امروز، 10 خردادماه، در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تمام مناطق کشور با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: با وجود همه این مشکلات تلاش می‌کنیم با ساماندهی معلمان و دبیران، کلاس درس بدون معلم در مهرماه امسال نداشته باشیم.

وی با اشاره به سطح مطلوب استاندارد‌های آموزشی در بخش کیفیت یادگیری و یاددهی و رشد دانش آموزان، گفت: دین و اعتقادات دانش‌آموزان در کنار تربیت جسمی و بدنی برای ما مهم است چرا که فرد با اخلاق و مؤمن با بدن سالم در ساحت علمی، حرفه‌ای و اجتماعی و سیاسی می‌تواند به فرد مفید در کشور تبدیل شود.

به گفته امانی اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: امروز در شورای عالی آموزش و پرورش در 4 محور تمرکز داریم که ساماندهی اوضاع معلمی در کشور یکی از دغدغه‌های این بخش است.

وی با بیان اینکه ارزشیابی و کم و کیف آن در دوره‌های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، تصریح کرد: تغییر تحول در محتوای آموزشی با توجه به تحولات و نیازهای روز را نیز به دیگر دغدغه‌های مجوعه افزوده است.

امانی چهارمین محور و دغدغه مجموعه را مدیریت مدرسه دانست و ادامه داد: این موضوع یعنی اینکه مدرسه کانون تمامی فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و ادامه داد: آذربایجان‌شرقی می‌تواند الگوی موفق اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور باشد.

انتهای پیام
captcha