مجموعه «سایه‌های رعنا» در شیراز کلید خورد / معرفی موقوفات بزرگ فارس
کد خبر: 3974206
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

مجموعه «سایه‌های رعنا» در شیراز کلید خورد / معرفی موقوفات بزرگ فارس

مجموعه تلویزیونی «سایه‌های رعنا» با هدف ترویج فرهنگ وقف و معرفی موقوفات بزرگ فارس، کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در شیراز کلید خورد.

به گزارش ایکنا از فارس، جواد یزدانی، مسئول روابط عمومی اوقاف فارس امروز، 8 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و آشنایی بیشتر مردم با واقفان و خیران بزرگ کشور و همچنین گسترش هرچه بیشتر فرهنگ نوع‌دوستی و نیک اندیشی، مجموعه تلویزیونی با عنوان «سایه‌های رعنا» به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و گروه اجتماعی شبکه دو سیما تولید می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی تولید این مجموعه  معرفی واقفان بزرگ استان فارس و آشنایی با خدمات موقوفات درمانی شاخص شهر شیراز است که تولید آن به تهیه‌کنندگی علی خانی ابیانه و کارگردانی داریوش ارجمندی آغاز شده است.

یزدانی با بیان اینکه بازیگران و هنرپیشگان متعددی از جمله برخی از بازیگران شیرازی در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند، گفت: از جمله هنرمندان این سریال محمود پاک‌نیت و مهوش صبرکن هستند و ضبط برخی سکانس‌های سریال «سایه‌های رعنا» در شهر شیراز با بازی حسین سحرخیز و سلمان فرخنده در موقوفات درمانی شیراز از جمله بیمارستان موقوفه نمازی و بیمارستان مادر و کودک موقوفه شوشتری آغاز شده است و تولید این پروژه به مدت سه روز در شهر شیراز و بیضاء انجام می‌شود.

وی تولید مجموعه «سایه‌های رعنا» برای ۱۳ قسمت تلویزیونی دانست و افزود: قصه این مجموعه که از شهر گرگان آغاز می‌شود؛ روایتگر داستان مادری خیر و نیک‌اندیشی است که به دنبال شناسایی یک موقوفه همسر و فرزندانش راهی سفر به شیراز و آغاز یک سفر معنوی و خودشناسی می‌شوند و طی آن واقفان و خیران بزرگ کشور و از جمله فارس و شهر شیراز آشنا و معرفی می‌شوند.

مسئول روابط عمومی اوقاف فارس در پایان گفت: مجموعه تلویزیونی «سایه‌های رعنا» در نیمه دوم تیرماه بر روی آنتن شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha