کاهش وابستگی به وام؛ ثمره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
کد خبر: 3973985
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

کاهش وابستگی به وام؛ ثمره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی گفت: مهم‌ترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تولید مبتنی بر بازار و توانمند کردن متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.

کاهش وابستگی به وام؛ ثمره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فاطمه غنی‌پور خندابی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی، عصر امروز، 5 خرداد در حاشیه نشست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: اجرای طرح شناسایی مزیت‌های مشاغل خانگی استان، آموزش و توانمندسازی و بازارهای پیش‌بینی شده برای متقاضیان طرح را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: این طرح از نظر پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینان، پیشرانان موفق و بخش خصوصی، توانمندسازی و آموزش متقاضی و در نهایت با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش می‌تواند برای ایجاد اشتغال، تولید و رشد اقتصادی در شرایط کنونی بسیار مؤثر باشد.

غنی‌پور در تشریح شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار در سه فاز، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تولید مبتنی بر بازار و توانمند کردن متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی در پایان گفت: این طرح به صورت هدفمند و در فازهای مختلف از جمله شناسایی مزیت‌ها، آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی در حال اجراست، که این امر می‌‌تواند خلاءهای متقاضیان را برای ایجاد یک شغل پایدار و دائمی جبران کند.

یادآور می‌شود، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha