ایجاد فاصله بین دولت و ملت از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردم
کد خبر: 3973431
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

ایجاد فاصله بین دولت و ملت از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردم

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: فاصله‌ای که بین مردم و مسئولان ایجاد شده یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردم است.

ایجاد فاصله بین دولت و ملت از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردمجواد اصغری‌راد، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، در خصوص لزوم مشارکت مردم در انتخابات 1400، بیان کرد: مردم جمهوری اسلامی بیش از 40 سال است که هر زمان نظام به حضور آنان نیاز داشته، در صحنه حضور داشتند و به وظایف خود به درستی عمل کردند اما مشکلات موجود در کشور نارضایتی برای مردم ایجاد کرده که برخی از افراد تصمیم دارند با عدم مشارکت در انتخابات به گونه‌ای نارضایتی خود را به مسئولین اعلام کنند.

وی با تاکید براینکه هر کدام از نظام‌ها پشتوانه خاصی دارند، تصریح کرد: قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی و... معیارهای مختلف قدرت‌مندی حکومت‌ها است و در نظام جمهوری اسلامی نیز پشتوانه مردمی قدرت بالایی را در اختیار حاکمیت قرار می‌دهد که از همین جهت حضور مردم در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اصغری راد با اشاره به اینکه مردم می‌توانند نارضایتی خود از نحوه مدیریت کشور را بیان کنند، ادامه داد: اگر حضو مردم در صحنه کمرنگ شود، حاکمیت دچار ضعف می‌‎شود و این موضوع در تمام حکومت‌ها به خوبی مشاهده می‌شود. هر کجا که مردم از حاکمیت فاصله گرفتند، مشکلاتی مانند ناامنی، ضعف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... نیز گسترش پیدا کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با بیان اینکه نارضایتی مردم تا حدودی به حق است، افزود: مردم باید براساس وضعیت موجود کشور، کاندیدایی را انتخاب کنند که از وضعیت موجود ناراضی است و نسخه متفاوتی برای حل مشکلات کشور دارد.

وی با تاکید براینکه برجام برای رفع برخی از مشکلات کشور لازم بود، تصریح کرد: اگر عدالت در توزیع و مدیریت منابع در کشور وجود نداشته باشد، قراردادهای میلیاردی نمی‌تواند مشکلی را حل کند و از همین جهت باید در کنار موضوع مذاکرات و... عدالت مناسبی در کشور وجود داشته باشد.

اصغری راد با تاکید براینکه مردم نباید انتظار تفاوت اساسی پس از انتخابات را داشته باشند، افزود: برخی از افراد نارضایتی که دارند مربوط به انتخاب قبلی خود در انتخابات می‌شود و از همین جهت نیاز است که در انتخابات پیش رو با تحقیق بیشتر کاندیداها را بررسی و انتخاب کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با اشاره به وجود نوسان مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: پس از اتمام انتخابات مردم باید نظارت بر روند مدیریت کشور داشته باشند و شرکت در انتخابات را پایان کار ندانند و از طرفی با سیاست‌های کاندیدای منتخب همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به همراهی مردم و مسئولین در زمان جنگ تحمیلی، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی مسئولین همراهی مناسبی با مردم داشتند و مردم نیز همیشه در صحنه حضور جدی داشتند اما در حال حاضر مسئولین با شرایط رفاهی بسیار مناسب، از مردم درخواست تحمل سختی‌ها را دارند که این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین و همچنین نارضایتی مردم شده است.

انتهای پیام
captcha