كرونا جان 15 نفر دیگر را در فارس گرفت / مراجعه به پزشك را به تأخیر نیندازید
کد خبر: 3972334
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

كرونا جان 15 نفر دیگر را در فارس گرفت / مراجعه به پزشك را به تأخیر نیندازید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از جان باختن 15 نفر طی شبانه‌روز گذشته بر اثر ابتلا به كرونا در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 880 هزار و 6  تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 255 هزار و 543 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، یکصد هزار و 812 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 14 هزار و 803 بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، 270 هزار و 346 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یك‌هزار و 637 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 256 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه با اعلام جان‌باختن 15 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را  4 هزار و 420 مورد اعلام کرد و همچنین از بهبودی 246 هزار و 310 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی تأكید کرد: یک سیر نزولی را در رابطه با مبتلایان جدید به بیماری در استان از هفته گذشته داشته‌ایم، اما هرچه آمارها جزئی‌تر می‌شود، این سیر نزولی کاهش پیدا می‌کند و شیب آن کندتر می‌شود.

حسینی تصریح كرد: تعداد بستری  از نزدیک به 3 هزا بیمار مبتلا به کووید 19 در حال حاضر به یك‌هزار و 600 بیمار رسیده است، اما تعداد بیماران بستری با وضعیت وخیم در مراکز درمانی استان همچنان بالا است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه افراد وقتی بیمار می‌شوند یا علائم بیماری در خود مشاهده می‌کنند، به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، گفت: تأکید می‌شود افرادی که دچار علائم بیماری هستند هرچه سریع‌تر به پزشک خانواده مراجعه کنند که در صورت نیاز به شروع درمان ضد ویروسی یا بستری هرچه سریع‌تر اقدام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه یافته‌های علمی ثابت کرده است که درمان زودهنگام در مواقعی که لازم باشد و به درستی انجام شود میزان عوارض بیماری و بستری و مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، از مردم خواست که کسانی که دچار علائم بیماری می‌شوند، در مراجعه به پزشک سهل‌انگاری نکنند تا دچار عوارض شدید بیماری نشوند.

انتهای پیام
captcha