واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال در قم آغاز شد
کد خبر: 3969995
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال در قم آغاز شد

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال که هفته گذشته توسط مراقبان سلامت مرکز بهداشت قم فراخوان شده‌اند، از امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در استان آغاز شد.

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال در قم آغاز شدبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم، واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال که هفته گذشته توسط مراقبان سلامت مرکز بهداشت فراخوان شده‌اند، از امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در استان آغاز شد.

این افراد باید برای دریافت واکسن کرونا طبق نوبت اعلام شده به یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

سالمندان بالای ۸۰ سالی که هنوز برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند نیز می‌توانند هم‌زمان به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و واکسینه شوند.

همچنین با توجه به شناسایی ویروس جهش یافته کرونا از نوع هندی و آفریقایی در کشور و استان و به‌منظور حفظ سلامت سالمندان، از خانواده‌ها دعوت می‌شود حتما نسبت به واکسیناسیون سالمندان خود اهتمام ورزیده و سالمندان و اطرافیان را نیز برای تزریق واکسن مطلع و تشویق کنند.

داشتن پرونده الکترونیکی برای کلیه افرادی که واکسینه می‌شوند ضروری است؛ افرادی که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و یا زمان غربالگری کرونا با آن‌ها تماس گرفته شده است دارای پرونده الکترونیک سلامت می‌باشند.

یادآور می‌شود، همشهریانی که در زمان غربالگری نیز با آن‌ها تماس برقرار نشده لازم است با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل سکونت خود، نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اقدام تا ضمن ثبت واکسیناسیون کرونا، در مواقع لزوم توسط مرکز بهداشت با آن‌ها ارتباط برقرار شود.

انتهای پیام
captcha